Як з'явився передвісник передньопривідних Audi
Цього дня, 19 лютого 1931 року, на Міжнародному автосалоні в Берліні відбулася знакова подія – громадськості показали перший масовий автомобіль із приводом на передню вісь, DKW F1.
Ще в 1928 році інженер Йорген Расмуссен, данець за походженням, придбав завод берлінської фірми Deutsche Werke, що розорилася. І на підприємстві в Шпандау – передмісті німецької столиці організував виробництво двомісного автомобільчика з мотоциклетним двигуном у 15 к. с.
Але це був лише початок. 1931 року з’явилася знакова модель – DKW Front. Назва ця була невипадковою. Адже вона стала одним із перших у світі автомобілів із переднім («фронтальним») приводом. Невеликий, але вже 4-місний автомобіль оснащувався двоциліндровим двотактним двигуном. Охолодження було рідинним, термосифонним, без водяного насоса.
У двох прототипів двигун мав робочий об’єм 490 см куб. та розвивав 14 к. с. Але серійні машини, випущені того ж року, отримали агрегат трохи потужніший – 584 см куб. (18 к. с.). Він дозволяв розвивати швидкість до 85 км/год. Замість традиційної рами було застосовано поздовжню несучу балку. Підвіска всіх коліс була незалежною, на поперечних листових ресорах. А кузов мав дерев’яний каркас та фанерну обшивку.
Випуск цих простих і недорогих машин швидко наростав. За F1 з’явилися дещо вдосконалені моделі. Починаючи з автомобіля F5 (1935 р.) вони випускалися вже у двох версіях: стандартної Reichsklasse та покращеної Meisterklasse. Остання мала двигун 690 см куб., потужністю 20 к. с. та розвивала 90 км/год.
Важливим етапом в історії компанії DKW було входження в 1932 році до складу концерну Auto Union, поряд з такими фірмами як Audi, Horch та Wanderer. У 1933 – 1938 рр. за обсягом виробництва автомобілі DKW вже посідали друге місце у Німеччині після автомобілів Opel. За цей період було випущено 181 тис таких малюків. А останній автомобіль із цього типового ряду – F8 (1939 – 1942 рр.) виготовили в кількості 50 тис. од.
Але на цьому історія не скінчилася. Вже після Другої світової випуск моделі F8 налагодили у Східній Німеччині, на націоналізованому заводі у місті Цвіккау (колишній Horch). І завершили його лише 1955 року.
Цікавою є історія назви фірми DKW. Ще в 1916 році Йорген Расмуссен побудував паровий тягач, який назвав Damp-Kraft-Wagen («паровий автомобіль»), скорочено DKW. Надалі цими літерами він позначав інші свої розробки. Так, мініатюрний моторчик (25 см куб.) називався Des Knaben Wunsch – “Мрія хлопчика”, велосипед з моторчиком – Das Kleine Wunder – “Маленьке диво”. І лише після переходу до випуску автомобілів абревіатура DKW набула остаточного трактування – Deutsche-Kraft-Werke, тобто «Німецький автомобільний завод».