X

Як з’явився перший у США автомобіль

Цього дня, 15 грудня 1861 року, народився американський підприємець і винахідник Чарльз І. Дюреа. Він та його брат Френк вважаються творцями найпершого у США бензинового автомобіля.

Робота над цією машиною проводилася у 1892 – 1893 роках. Першу версію з одноциліндровим двотактним мотором брати випробували на дорозі в липні 1892 року. На наступні рік Чарльз створив більш досконалий автомобіль – із двоциліндровим чотиритактним мотором потужністю 4 к. с. КП мала дві передачі вперед та одну задню. Управління здійснювалося довгим, Г-подібним важелем. Двигун був розташований у тильній частині шасі та приводив у дію задні колеса. Над сидінням у разі дощу можна було встановити тент на дугах. Двомісна машина важила близько 340 кг. Сьогодні такий автомобіль зберігається у музеї Tallahassee Antique Car Museum.

У липні 1895 року Чарльз заснував у Спрінгфілді (штат Массачусетс) фірму Duryea Motor Wagon Co. – найпершу в США компанію з виробництва автомобілів. А у продаж машини почали надходити у лютому 1896 року. До кінця його було виготовлено та реалізовано 13 автомобілів.

Машина Дюреа була піонером і в автомобільному спорті. Наприкінці 1895 року вона здобула перемогу у найпершій у США дорожній гонці. Та проходила у важких зимових умовах – на дорозі межу Чикаго та Еванстоуном. Ділянку завдовжки 52 км потрібно було подолати в обох напрямках. Середня швидкість становила лише 12 км/год.

Цікаво, що в 1899 році фірма Duryea стала випускати і автомобілі, які мали всього три колеса, зате аж три циліндри. А пасажири розміщувалися на парі двомісних сидінь, розташованих спинкою один до одного. Замість рульового колеса був важіль, встановлений посередині переднього сидіння, що доставляло незручність тим, хто там сидів. Один екземпляр цієї моделі під назвою Trap сьогодні зберігається в Музеї Генрі Форда.

Чарльз Дюреа продовжував займатися випуском автомобілів ще ряд років. Він вважав, що для керування автомобілем важіль підходить краще, ніж рульове колесо. І на його автомобілях воно з’явилося тільки в 1916 році.

І лише 1918 року згорнув виробництво і почав писати книжки на автомобільні теми. Ім’я його увічнено у «Залі автомобільної слави» у Детройті.