X

Як з’явилися вантажівки незвичайного компонування

На Франкфуртському автосалоні 1951 року вперше було показано вантажний автомобіль принципово нового компонування – з горизонтальним двигуном, розташованим під кузовом.

Це була магістральна вантажівка марки Bussing – тривісна модель 12000 U (Unterflur), з колісною формулою 6х2, довжиною 12 м і вантажопідйомністю 15,7 т. Мотор був слабенький – 175 к. с. Преса та публіка спочатку не оцінили новинку належним чином, вдалося реалізувати лише 39 таких машин.

Bussing 12000 U в експозиції ретроавтомобілів салону IAA-2012 у Гановері. Фото автора

Але згодом перевізники розкусили переваги подібної схеми, зокрема, підвищений комфорт для водія. Вже за кілька років вантажівки з двигуном під платформою становили до 70% у виробничій програмі фірми Bussing.

Bussing LT11 Staubsauger (нім. “Порохотяг”)

Досить цікавою з легкої гами була модель Burglowe (Міський лев) Type 09-110 (1965 р.), а також схожа з нею Bussing LT11 Staubsauger (нім. “Порохотяг”) того ж року. Її особливістю була дуже низькопосаджена кабіна, повністю винесена за передню вісь. А шестилітровий дизель 110 к. с. розташовувався, зрозуміло, під вантажною платформою.

Supercargo 22-150 у ретро експозиції 60-го автосалону IAA у Ганновері (2004 рік). Цікаво, що на лівому крилі, біля ріжків пневмосигналу видно табличку з індексом 22.240, яку господар запозичив з іншої моделі Bussing, зразка 1969 року, що має звичайне компонування, з кабіною над двигуном.

Однак найпримітнішою стала унікальна важка вантажівка-контейнеровоз Supercargo 22-150, що з’явилася в тому ж 1965 році. Це був так званий Decklaster: десятиметрова вантажна платформа займала майже всю довжину машини. А безпосередньо під нею розташовувалась особливо низька кабіна, винесена за передній міст. Висота автомобіля по даху становила лише 1,5 м.

Порівняно зі стандартним автопоїздом-контейнеровозом, у складі тягача та напівпричепа, вантажівка Bussing Supercаrgo була незрівнянно коротшою, а отже маневренішою. І ця перевага ще більше посилювалася завдяки двом парам передніх керованих коліс.

Вантажопідйомність автомобіля становила 14,7 т. Під вантажною платформою розташовувався 6-циліндровий чотиритактний форкамерний дизель U7. При робочому обсязі 7416 см куб. він розвивав 150 к. с. Автомобіль мав ще дві важливі особливості: повністю автоматичну коробку передач та пневматичну підвіску всіх коліс.

Модель Supercargo 22-150 замовила німецька фірма Volkswagen спеціально для обслуговування виробничих потужностей підприємства. У 1965 – 67 рр. було виготовлено близько 50 таких машин.

Bussing BS16.320

У 1969 – 71 рр.. гама автомобілів Bussing із двигуном під кузовом (типу Unterflur) включала вже сім моделей – від BS11L вантажопідйомністю 6 т до BS22L на 13 т. Ці машини стали останніми в історії фірми. Справа в тому, що в 1970 році її поглинула компанія MAN – і з 1972 на всіх машинах MAN-Bussing почали встановлюватися під вантажною платформою двигуни марки MAN.

Читайте також:
Уникальный грузовик Supercargo 2040 пылится на задворках Штутгарта

Bussing BS16.320

MAN-Bussing 14.192U Фото автора