В этот день, 26 января 1906 года впервые в истории был преодолен барьер скорости на суше в 200 км/ч, причем на паровом автомобиле
Парові автомобілі асоціюються у багатьох з тихохідними тягачами, однак це не так. На початку XX століття на машині фірми Stanlay було встановлено світовий рекорд швидкості для наземних транспортних засобів — 205,443 км/год.
Творці цієї машини — брати Стенлі-Френсіс і Фріленд — стояли біля витоків американської автомобільної промисловості. Вони увійшли в історію як талановиті розробники досконалих для свого часу парових автомобілів.
Свій перший паровий екіпаж вони виготовили в 1897 році. Двоциліндровий двигун робочим об’ємом лише 926 см куб. розвивав залежно від тиску пари від 10 до 20 к.с. Мініатюрний котел мав діаметр лише 66 см. Його нагрівали форсунки, що працюють на важкому рідкому паливі — парафіновій олії. Максимальна швидкість автомобіля становила 80 км/год.
Легка і проста у конструкції машина привернула увагу публіки, і ще в тому ж 1897 році вдалося продати 200 машин — на ті часи дуже багато.
Вато зауважити, що наприкінці ХІХ століття автомобільний спорт у США був розвинений менше, ніж у Європі. Найперші в країні гірські перегони відбулися в 1898 році на приз Mount Washington. І їх виграв паровий автомобіль Stanlay, за кермом якого перебував сам Фріленд Стенлі.
Однак найбільшого спортивного успіху фірма Stanlay досягла пізніше. У січні 1906 року в США, на гоночній трасі Дайтона, в штаті Флорида проходили рекордні заїзди низки автомобілів. Найкращим з них показав себе паровий —Stanley під назвою Rocket («Ракета»).
Це була на ті часи незвична на вигляд машина — низька, трохи більша за один метр, і довга, з кузовом обтічної форми, що робило її схожою на торпеду. А горизонтальний паровий двигун розвивав ні багато ні мало 150 к.с.
26 січня гонщик Фред Маріотт показав на дистанції одна миля з ходу швидкість 205,443 км/год. А стосовно звичайних легкових машин з паровим двигуном, то фірма Stanley випускала їх, удосконалюючи конструкцію, до 1925 року.