Як на дорогах з'явився нащадок легендарного Willys
Wrangler YJ дебютував у січні 1986 року в Женеві і прийшов на зміну автомобілям Jeep CJ-5, CJ-7 та CJ-8. Машина мала прості утилітарні форми відкритого рамного кузова, характерного для попередників – з відкидним лобовим склом та можливістю їзди без бічних дверей. Зовні новинка відрізнялася решіткою радіатора не з круглими, а з прямокутними фарами.
Особлива увага була приділена підвищенню їздового комфорту. З цією метою допрацювали підвіску коліс нерозрізних мостів, зокрема встановивши тягу Панара та стабілізатори поперечної стійкості. А починаючи з моделі другого покоління – TJ 1996 (тут повернулися до круглих фар) листові ресори були замінені на гвинтові пружини. А з 2004 року, на Wrangler третій генерації, з’явилася довгобазна версія Unlimited, яка в 2006-му почала пропонуватися і в чотиридверному виконанні.
Wrangler з самого початку пропонувався з одним із двох бензинових двигунів. А від дизельної версії, яка була у попередника (2,5 л; 60 к. с.), вирішили відмовитись. Бензиновий двигун новинки з таким самим робочим об’ємом 2,5 л був уже не карбюраторним, а з системою упорскування і розвивав 121 к. с. замість колишніх 105 к. с. Відповідно, зросла і максимальна швидкість – зі 120 до 135-145 км/год. При цьому витрата пального дещо зменшилась і становила 10,6 – 14,5 – 15,9 л, залежно від умов руху.
Пропонувалась також 6-циліндрова версія, який мала карбюраторний двигун, запозичений від моделі попереднього покоління. За робочого об’єму 4,2 л він розвивав 112 к. с. та забезпечував «максималку» у 130 – 140 км/год. Витрата пального коливався від 10 до 20 л на 100 км. Нову “шістку” поставили на машину пізніше – дебют її відбувся в Детройті в січні 1990 року. Двигун трохи меншого робочого об’єму – рівно 4,0 л розвивав 178 – 183 к. с. і дозволяв досягатися швидкості 170 км/год. Витрата палива становила 11,1; 15,5 та 19,4 л на 100 км.
Автомобілі Wrangler із двигуном 2,5 л мали власну масу 1300 кг. Версія з мотором 4,2 л була всього на 70 кг важчою. А модель із новою «шісткою» важила побільше – 1440 – 1455 кг. Стандартна довжина всіх машин була 388 см, ширина – 167,5 см, а висота – 179 – 183 см. Кліренс складав 21 см.
Коробки передач у стандарті у всіх машин були 5-ступеневі, механічні. Однак на шестициліндрових моделях могли встановлюватися також автоматичні КП.