X

Як на автомобілі Tatra 87 підкорили бездоріжжя Африки та Латинської Америки

Цього дня, 22 квітня 1947 року, в Празі стартував історичний пробіг-марафон на легковому автомобілі Tatra 87. Маршрут пролягав 44 країнами Африки, Центральної та Латинської Америки. Екіпаж машини – двоє молодих ентузіастів, інженери Мирослав Зигмунд та Іржі Ганзелка проїхали за кермом «Татри» загалом 61 700 км.

Частина пробігу пролягала місцями, де автомобілі ще ніколи не їздили. Доводилося долати бездоріжжя, часто з допомогою місцевого населення. А водні перепони форсували на утлих плотах і одного разу машина не втрималася і впала у воду. Фінішував цей безприкладний пробіг лише 3,5 роки після старту – у листопаді 1950 року.

Загалом далекі пробіги на автомобілях Tatra проводилися і раніше не раз. Так, у 30-ті роки доктор Іржі Баум перетнув на моделі Tatra 12 весь африканський континент. А скульптор В. Фойт на такій же моделі, а пізніше на більш досконалій Tatra 57b об’їздив і Африку, і Балкани, і низку країн. Однак супермарафон на автомобілі Tatra 87 був надзвичайним. Він приніс чеській марці всесвітню славу.

Потрібно сказати, що сам автомобіль Tatra 87 – дітище знаменитого конструктора Ганса Ледвінкі був новаторською, оригінальною машиною. Під час пробігу скрізь, де вона зупинялася, її оточував натовп цікавих.

Модель мала низький кузов своєрідної, підкреслено обтічної форми. Попереду був короткий – залізаний багажник, у центральній панелі розташовувалась ще одна, третя фара. А подовжена задня частина, яка плавно знижувалась до бампера, була увінчана ефектним кілем-стабілізатором. Цікаво, що він не тільки надавав машині стрімкішого вигляду, але й сприяв стійкості на великих швидкостях.

У кормі машини розміщувалася новаторська V-подібна “вісімка” повітряного охолодження – з двома верхніми розподільними валами. При робочому обсязі 2969 см куб. двигун розвивав 75 к. с. Він розганяв машину до 152 км/год.

Ще оригінальною фірмовою рисою конструкції була так звана хребтова рама. Вона була поздовжньою несучою трубою, яка відмінно працювала на скручування і при цьому знижувала вагу машини. Підвіска всіх коліс була незалежною, на поперечних листових ресорах.

Виробництво автомобіля Tatra 87 почалося восени 1938 року і до Другої світової війни було побудовано 748 машин. А 1945 року виробництво відновилося і до 1952 року включно виготовили ще 1752 автомобілі. При цьому 695 з них пішли на експорт – головним чином Румунію, Угорщину та СРСР. Поставлялася вона й інші країни, зокрема Єгипет, Австрію, Болгарію тощо.