В начале 1884 года один из пионеров автомобилизма – француз Эдуард Деламар-Дебутвиль совершил свою первую поездку на самоходном экипаже с двигателем собственной конструкции
Французький математик та винахідник Едуард Деламар-Дебутвіль ще 12 лютого 1884 отримав патент на розроблений ним чотириколісний автомобіль, оснащений двигуном внутрішнього згоряння.
Він був вченим із широким колом наукових інтересів. Займався насамперед математикою, а також фізикою, природничими науками та філологією. Він навіть написав і видав граматику рідкісної мови санскриту.
Велику увагу приділяв і технічній новинці тих років – двигунам внутрішнього згоряння. Безперечно, він знав про роботи «батька» ДВС – бельгійця Ж. Ленуара, який отримав патент на свій винахід 24 січня 1860 року. Здається, був він і в курсі німців Н. А. Отто та О. Лангена, які 5 січня 1872 заснували компанію з виробництва газових двигунів.
Свій внесок у розвиток моторизації Е. Деламар-Дебутвіль почав з того, що у 1883 році разом зі своїм соратником Леоном Маладіном виготовив легкий триколісний екіпаж із двигуном внутрішнього згоряння власної конструкції, який працював на світильному газі. Перший пробний запуск був невдалим, і винахідник продовжував удосконалювати свій витвір.
На початку 1884 року він здійснив першу поїздку вже на чотириколісному автомобілі – в Нормандії, від містечка Фонте-ле-Бур до Кайлі. Цікаво, що на знак цієї події на гербі містечка згодом з’явилося зображення його машини.
Це була відкрита «мисливська» бричка завдовжки 2,75 м з поздовжніми пасажирськими лавами. Двоциліндровий мотор працював вже на рідкому нафтовому паливі і оснащувався карбюратором фітильного типу, створеним самим конструктором. Робочий об’єм становив 4064 см куб, потужність 8 к. с. при 250 об/хв.
Два горизонтальні циліндри розташовувалися з обох боків машини. Штоки поршнів обертали проміжний вал, який приводив у дію ще один вал, а той у свою чергу передавав крутний момент за допомогою ланцюгів на ведучі задні колеса. Цікаво, що до цієї трансмісії вже входив диференціал. Максимальна швидкість сягала 12 км/год.
На жаль, оригінальний автомобіль не зберігся, проте його репліку можна побачити у Національному автомобільному музеї у французькому місті Мюлуз.
Едуард Деламар-Дебутвіль сконструював також потужний промисловий двигун стаціонарного типу, якому дав назву Simlex. Цей двигун вироблявся на підприємстві Matter у місті Руан.