Цього дня, рівно 30 років тому, 10 листопада 1993 року на головному конвеєрі Кременчуцького автозаводу були вперше зібрані не звичні тривісні, а нові, двовісні автомобілі – сідельні тягачі КрАЗ-5444 (4х2).
Ще 15 вересня 1993 року вийшла постанова Кабінету Міністрів України, згідно з якою КрАЗ став головним підприємством з розробки та випуску автомобілів широкої гами вантажопідйомністю – від 1,5 до 20 т.На той час у Кременчуці вже випускали автомобілі на 13 – 20 т. А щоб перейти до легших машин, вантажопідйомністю 5 – 10 т, підрахували, що потрібно просто створити двовісні версії вже освоєних тривісних моделей. Таким чином, хотіли створити реальну альтернативу білоруським МАЗам і російським КАМАЗам.
Ще в травні 1993 року на першому в історії України Міжнародному автомобільному салоні KIMS-1993 (Kiev International Motor Show) став сенсацією представник нового сімейства автомобілів КрАЗ з колісною формулою 4х2. Це був сідельний тягач КРАЗ-5444, який викликав великий інтерес у відвідувачів.
Тягач КрАЗ-5444 у спорядженому стані важив 8 т. Він міг працювати з напівпричепом повною масою до 28 т. На автомобілі встановлювали турбодизель ЯМЗ-238 потужністю 300 к.с. Автомобілі оснащувалися подовженою, спальною кабіною.
Варто сказати, що завод продовжував роботу над вдосконаленням цього автомобіля. Так в 1995 році на МВЦ “Експоцентр України” (ВДНГ) було представлено дослідний сідельний тягач КрАЗ-Е5444Д з голландським двигуном DAF в 360 к. с. На більш пізньому зразку — КрАЗ-3Е5444 випробовували інший агрегат, французької фірми Renault, потужністю 340 к.с.
А на Київському автосалоні SIA-97 демонструвався тягач з турбодизелем ЯМЗ-238Д в 330 к.с. і напівпричепом DSAN 27 від німецької фірми Doll, складений за прогресивною технологією на Верхньодніпровському авторемонтному заводі (ВАРЗ). Автопоїзд повною масою до 40 т міг розвивати швидкість 100 км/год.
У 2000-му році був випущений також сідловий тягач КрАЗ-5444-082, який міг працювати у складі автопоїзда повною масою 34,9 т. На ньому було встановлено більш економічний турбодизель ЯМЗ-238Б в 300 к.с. Але і цей автомобіль залишився в одному-єдиному екземплярі.
А от серійних тягачів КрАЗ-5444 (4х2) було випущено небагато – лише 319 од. Головних причин неуспіху на ринку було дві. По-перше, вузли, запозичені від тривісних автомобілів, розрахованих на суворі умови експлуатації, були для двовісної машини занадто важкими. І тому автомобіль мав зайву вагу, а отже, мав і підвищену витрату палива. А по-друге, капотна компоновка була не кращим рішенням для машини, що працює в місті і на магістралях. Це не тільки погіршувало оглядовість, але і збільшувало довжину автомобіля, а отже – і довжину автопоїзда.