X

Як харківські автогонщики в один день встановили вісім рекордів

Цього дня, 26 жовтня 1951 року український автогонщик Володимир Нікітін справив справжню сенсацію: їм уперше в країні було перевищено на автомобілі швидкість 200 км/год.

Потрібно сказати, що спортивний сезон 1951 року був для спортсменів-автомобілістів «союзу» дуже напруженим. Змагання на встановлення рекордів швидкості проводилися майже кожен місяць-півтора, до глибокої осені.

Гоночний автомобіль “Харьків-3М”

Слід зазначити, що українським гонщикам виступати було набагато важче, ніж їхнім російським колегам. Адже ті машини створювалися з опорою на такі потужні підприємства як ГАЗ, ЗІЛ, ЗМА, а також на досвідчений інститут НАМІ. А команда з Харкова не мала такої підтримки: адже у місті не було ні потужної автомобільної промисловості, ані профільних НДІ. Але незважаючи на це, вони в рекордно короткі терміни створювали оригінальні швидкісні машини. І вже перші старти показали їхню перевагу над суперниками. Це стало свідченням народження нової, харківської школи спортивного автобудування.

Володимир Нікітін

Завершальні старти спортивного року проходили на Мінському шосе. І там чудово показали себе члени Харківського автомобільного клубу В. К. Нікітін та Г. Т. Попов. На дистанції 1 км зі стартом з місця вони встановили два всесоюзні рекорди. Попов, який виступав на автомобілі «Шахтар» у класі 1200 см куб, із форсованим двигуном «Москвич-400» (1,2 л; 30 к. с.), показав швидкість 84,765 км/год. А Нікітін, який пілотував автомобіль «Харків-3» на базі шасі «Перемоги» (2,5 л; 73 к. с.), досяг показника 109,19 км/год.

Гоночний автомобіль “Шахтар”

Ще два всесоюзні досягнення ці спортсмени продемонстрували у перегонах на 1 км зі стартом з ходу. Попов розвинув 131,435 км/год, а Нікітін – 201,342 км/год, вперше в країні подолавши 200-кілометровий швидкісний рубіж.

Втім, цей абсолютний рекорд протримався трохи більше години. Вже в наступному заїзді на 5 км з ходу Нікітін довів його до 202,179 км/год. А Попов на цій дистанції покращив свій власний рекорд тримісячної давнини, вийшовши на показник 131,435 км/год.

Гоночний автомобіль “Шахтар”

Але це ще не все. Явна перевага українських спортсменів була закріплена двома рекордними фінішами «Шахтаря». Попов на дистанціях 50 км та 100 км показав результат відповідно 132,023 км/год та 121,799 км/год.

Таким чином українські автогонщики встановили протягом одного дня цілих вісім (!) всесоюзних рекордів.

Читайте також:
Як на автомобілі "Шахтар" український гонщик побивав рекорди