Цього дня, 14 лютого 1878 року у містечку Клостернойбург, неподалік Відня народився піонер чеського автомобілебудування Ганс Ледвінка, широко відомий як творець новаторських за конструкцією легкових та вантажних машин марки Tatra. Після закінчення промислового училища у Відні він вступив працювати на вагонобудівний завод у місті Нессельдорф.
У 1900 році він спроектував та виготовив свій перший автомобіль. Це гоночна машина з двигуном Benz в 12 к. с. досягала швидкості 90 км/год. На ній пілот Теодор фон Лібіх того ж року виграв гонку Зальцбург – Лінтц – Відень, а також гірський заїзд Ніцца – Ла-Тюрбі.
Надалі Ледвінка працював на різних підприємствах, брав участь у створенні ряду моделей, зокрема первістка австрійської марки Steyr (1920 р.). У 1921 році розпочався новий етап у житті молодого талановитого конструктора. Він був призначений технічним директором фірми Nesseldorfer Wagenbau, яка у 1923 році отримала іншу назву – Kopřivnická vozovka, a.s.
У 1923 році на Празькому автосалоні дебютувала створена Ледвінкою революційна легкова машина – Tatra 11. Замість традиційної рами сходового типу вона отримала хребтову – тобто центральну трубу, до якої кріпилися всі агрегати та кузов. Крутний момент від двигуна на задні колеса передавав вал, що проходив усередині цієї труби. Підвіска всіх коліс була незалежна, на поперечних важелях, що коливаються.
Машина непогано показала себе у низці спортивних змагань. І тому подібну схему отримали і багато інших автомобілів Tatra, випущених у 20-ті та 30-ті рр., – як легкові, так й вантажівки.
У 1934 році Ледвінка представив свій шедевр – легкову модель Tatra 77. Вперше у світовому автомобілебудуванні вона отримала встановлений ззаду двигун V8 повітряного охолодження. А кузов автомобіля мав настільки обтічні форми, що нагадував, швидше, не автомобіль, а дирижабль.
Подальшим розвитком цієї моделі стала машина Tatra 77A – з потужнішим двигуном. А в 1937 році пішов у серію відомий автомобіль Tatra 87. Кузов його мав ще кращу аеродинаміку і був оснащений у задній частині чималим кілем. Цей автомобіль був затребуваний публікою та випускався аж до 1950 року.
Важливою подією в історії автомобілебудування стали вантажні автомобілі сімейства Tatra 111. Вперше у світовій практиці тривісна повнопривідна вантажівка важкого класу оснащувалась дизелем повітряного охолодження. При цьому у автомобіля були все та ж традиційна рама-труба, що чудово працює на скручування, та незалежна підвіска коліс на поперечних важелях.
Ці надійні машини, які добре показали себе у Другій світовій війні, виявилися довгожителями і залишалися на виробництві (щоправда, трохи модернізовані) до 1962 року. Усього було виготовлено 33 960 автомобілів сімейства Tatra 111. Вони у значних кількостях поставлялися до багатьох зарубіжних країн, у тому числі й до нашої.
Що ж до самого Ганса Ледвінки, то його після війни було звинувачено у співпраці з нацистами та засуджено на шість років. Після цього він переїхав до Австрії, до сина Еріха, який керував дизайнерським бюро фірми Steyr-Puch. Талановитий конструктор помер у ФРН у 1967 році.