X

Як Ford випустив популярного конкурента іменитому Jeep

11 августа 1965 года состоялся дебют первого поколения знаменитого впоследствии американского внедорожника Ford Bronco

Цього дня рівно 58 років тому журналістам та громадськості було представлено принципово нову модель Ford – позашляховик Bronco. Автомобіль мав скласти конкуренцію своїм землякам – Jeep CJ5 та International Harvester Scout, а заодно і немісцевій Toyota Land Cruiser.

Ford Bronco першого покоління являв собою повнопривідний автомобіль рамної конструкції зі спрощеним кузовом. Базовим двигуном була рядна “шістка” від легкової моделі Falcon, щоправда модернізована. За робочого об’єму 2785 см куб. вона розвивала 105 к. с. Як опція могли встановлюватися і агрегати V8.

Ford Bronco першого покоління (1966 – 1978 рр.)

Щоб зменшити виробничі витрати, коробку передач зробили механічною, триступеневою. Що цікаво, вона мала кнопкове керування, тоді як “роздатка” перемикалася важелем на підлозі. Втім, останній незабаром став популярним і для коробки. Підвіска передніх коліс була незалежна, пружинна, а задніх – залежна, ресорна.

Кузов пропонувався у трьох варіантах: дводверний універсал, пікап із напівкабіною та відкритий Roadster з тентом. Як опція встановлювалися додатковий бензобак, лебідка, коробка відбору потужності, ковшеподібні сидіння тощо.

Ford Bronco Roadster

Реалізація машини спочатку йшла добре. Першого року було продано 23 776 автомобілів. Надалі цей рівень коливався не більше від 13 до 25 тис. на рік. Усього 1966 – 1978 рр. споживачам надійшло 225 585 машин.

Ford Bronco другої генерації (1978 – 1980 рр.) було побудовано вже на базі пікапа F-150

Спочатку автомобіль Ford Bronco розроблявся як компактний позашляховик та мав власне оригінальне шасі. Однак у 1978 році він підріс і став версією пікапа F-150, тобто увійшов до сегменту повнорозмірних позашляховиків. Це було вже друге покоління машин, і воно могло конкурувати з моделями Chevrolet K5 Blazer, Dodge Ramcharger та Jeep Cherokee. За ним пішли машини третього покоління, четвертого та п’ятого. І всі вони були родичами пікапа Ford F-серії.

Ford Bronco третього покоління (1980 – 1986 гг.)

Ford Bronco четвертої генерації (1987 – 1991 р.)

Окремо слід розповісти про модель Ford Bronco II, що відрізняється компактнішими розмірами. За своїми габаритами (довжина 4021 мм) вона відповідала Bronco першої генерації. Молодший брат продавався з 1984 по 1990 модельні роки разом із третім та четвертим поколіннями повнорозмірного Ford Bronco.

Ford Bronco II з рестайлінгом 1989 р. На вулицях Києва (2000 р.) Фото автора

Створений на базі пікапа Ford Ranger, Bronco II випускався в одному поколінні і лише як тридверний універсал, конкуруючи з тридверною версією Jeep Cherokee, а також моделями Chevrolet S-10 Blazer та GMC S-15 Jimmy.

Ford Bronco п’ятої генерації (1992 – 1996 рр.). На парковці автосалону SIA-98 на території ВДНГ. Фото автора

12 червня 1996 року з конвеєра заводу Ford в Уейні, штат Мічиган зійшов останній автомобіль Bronco. Внаслідок падіння попиту на дводверні позашляховики випуск машин цієї марки було припинено, здавалося, назавжди. Місце його зайняв 4-дверний Ford Expedition.

Але ні історія моделі Bronco на цьому не закінчилася. Через чверть століття, у червні 2021 року з воріт заводу вийшов перший середньорозмірний позашляховик нового, вже шостого покоління Ford Bronco

Ford Bronco найновішого, шостого покоління (2021 р.)