X

Як Ford почав випускати пікапи Deluxe

9 июня 1930 года состоялась презентация легкого коммерческого автомобиля нового поколения, созданного на базе массовой легковой модели Ford A

Цього дня рівно 94 роки тому було офіційно презентовано нового представника легкого комерційного сімейства автомобілів Ford – модернізований пікап моделі А.

Перші пікапи на базі легкового автомобіля Ford A почали випускати в США ще в 1928 році. Вони мали вантажопідйомність до 500 кг і, звісно, той же 4-циліндровий двигун робочого об’єму 3285 см куб. і потужністю 40 к. с.

Пікап Ford A 1928 року

Пікап випускали як із жорсткою закритою кабіною і продавали за 475 доларів, так і з м’якою, яка коштувала лише на 30 доларів менше.

У 1930 році з’являється пікап Ford A другого покоління – машина 1931 модельного року. Характерною зовнішньою відмінністю були значно вищий радіатор підвищеної ємності і помітно подовжені передні крила.

Пікап Ford A Deluxe 1930 року

Важливо відзначити, що у пікапів цієї генерації вперше з’явилася версія Deluxe — з поліпшеним оздобленням. Ця машина отримала хромовану решітку радіатора, корпуси фар, бампер і навіть невеликі ковпачки на маточинах коліс. Колірна гамма кузовів могла бути різною — від яскраво-червоної до благородної слонової кістки. Однак крила і підніжки залишалися незмінно чорними. Відкрита вантажна платформа могла комплектуватися тентом.

Варто зазначити, що кузови для деяких машин цього типу будували незалежні компанії, але реалізовувалися автомобілі через дилерську мережу Ford Motor Co. Це були інтегровані вантажні фургони з орними дверима в задній частині кузова, і універсали (station wagon) з дерев’яним кузовом, розрахованим на 10 осіб.

Для радянського автопрому пікап Ford A другого покоління став зразком для наслідування. У 1933 – 36 рр. на кузовній філії Горьковського автозаводу — біля села Канавіно, було випущено 5265 пікапів ГАЗ-4.

ГАЗ-4

Ця машина мала двомісну суцільнометалеву кабіну і платформу завдовжки 1,6 м і завширшки 1 м. Вона була розрахована на 500 кг вантажу, але були і бічні відкидні лавки на шість пасажирів. Посадка останніх здійснювалася через відкидний задній борт.

Карбюраторний двигун ГАЗ-А (3285 см куб.) розвивав 40 к.с. Коробка передач була механічною, 3-ступеневою. Максимальна швидкість з повним навантаженням на шосе становила 90 км/год і при цьому витрата палива була 11 л на 100 км.

На базі цього пікапа в 1935 році виготовили дослідний зразок санітарної машини із закритим заскленим кузовом. Було створено також авіадесантний пікап з відкритою кабіною – без даху і віконних стійок.