Як Ford F-серії врятував компанію від кризи
В завершальний період Другої світової для компанії Ford настали важкі часи. Щомісячні збитки становили близько 10 млн. доларів. 1947 року у віці 83 років помер Генрі Форд. А його син і соратник Едсель помер ще раніше – 1943-го.
Компанію очолив онук засновника фірми – Генрі Форд II, якому ще не було й тридцяти. Він зібрав групу талановитої молоді, відому як Whiz Kids («Спритні малюки») та реорганізував менеджмент компанії за зразком General Motors. Через кілька років фірма знову почала приносити чималий прибуток.
Ще в 1947 році була продана ювілейна, 5-мільйонна вантажівка Ford. Але ще знаменнішим став 1948 рік, коли почався випуск машин першого повоєнного, цілком нового сімейства. Воно включало вісім базових моделей – від F-1 вантажопідйомністю 500 кг до “тритонки” F-8.
Усі вони мали однаковий дизайн і були легко впізнавані в транспортному потоці. Решітка радіатора складалася з п’яти горизонтальних лозин. З обох боків від неї розташовувалися фари, втоплені в передній панелі. Заокруглений капот алігаторного типу мав спереду та з боків вентиляційні отвори. А з обох боків від нього розташовувалися пухкі, розвинені колісні крила.
Новаторську суцільнометалеву кабіну реклама називала «кабіною на мільйон доларів» (Million dollar cab), підкреслюючи цим її переваги. Справді, вона була простора та забезпечувала непогану оглядовість. Нові сидіння для водія та пасажира були дуже зручні. Але головне, ця кабіна мала новаторську систему захисту від шуму та вібрацій, яка включала набір гумових елементів та прокладок. Це надавало водієві комфорту, особливо при їзді вибоїстими дорогами.
Автомобілі сімейства F оснащувалися кількома типами бензинових двигунів. Це могла бути рядна шістка робочим об’ємом 3,7 л і потужністю 95 к. с. Можна було замовити також мотори V8 – на 3,9 л на 100 к. с. або 145-сильний на 5,5 л. В 1951 машини отримали новий 6-циліндровий двигун – робочим об’ємом 3,5 л і потужністю 135 к. с. Вперше на автомобілях Ford він мав верхні клапани та короткий хід поршня.
На моделях сімейства F встановлювалися кузови типу “пікап”, фургон, бортова платформа. Випускався також шкільний автобус. У 1949 році гама вантажівок поповнилася моделлю F3 у вигляді інтегрованого суцільнометалевого фургона. У цей же час з’явилися автомобілі напівкапотного компонування: F-5 COE (Cab Over Engine) та F-6 COE.
1953 року компанія Ford Motor відзначала 50-річний ювілей. До цієї дати розпочали випуск нового за стилем другого покоління вантажівок. Були змінені й індекси машин: F-1 перейменували на F100, F-2 і F-3 – на F250, і F-4 – на F350. Але це вже зовсім інша історія.