Як дизельні автомобілі встановлювали світові рекорди швидкості
Цього дня, 20 квітня 1930 року, американець Кліссі Л. Каммінс вперше встановив світовий рекорд швидкості для дизельних автомобілів. На спеціально розробленій машині він досяг показника 80,389 миль на годину (129,37 км/год). Потрібно сказати, що Каммінс як підприємець та винахідник посідає особливе місце в історії автомобілебудування. Ще в 1932 році був запущений у виробництво дизельний двигун серії H для комерційних автомобілів. Компанія Сummins і сьогодні є одним із світових лідерів із виробництва дизельних двигунів. Ім’я Кліссі Л. Каммінса увічнено у «Залі Автомобільної Слави» у Детройті.
Ще 1919 року Каммінс заснував фірму з виробництва дизельних суднових двигунів. А до кінця 20-х дійшла черга до автомобілів. У 1929 році на легкову модель Packard він встановив у дослідному порядку один із найсучасніших тоді «морських двигунів» – модель U. При цьому потужність агрегату була збільшена з 40 до 60 к. с. У січні 1930 року машина вирушила в подорож по всій країні та довела там свою економічність. А 20 квітня і було встановлено вищезгаданий рекорд швидкості.
Восени 1930 року Каммінс підписав контракт із фірмою Duesenberg («Дюзенберг») на створення гоночного автомобіля з уже оновленим дизелем типу U. А в лютому 1931 року машина встановила новий рекорд швидкості – 100,75 миль на годину (162,14 км/год) . А 30 травня дизельний автомобіль під стартовим номером 8 виступив на 500-мильних перегонах в Індіанаполісі. Він показав себе в цьому «порівняльному тесті» з бензиновими автомобілями непогано: зайняв 13 місце серед 33 учасників. При цьому він проїхав усю дистанцію на одному баку пального (31 галон – 117,4 л) без заправки.
Етапною подією став далекий дизельний автопробіг на витривалість, який стартував 12 грудня 1931 року. Команда з чотирьох осіб на чолі з самим Камінсом вирушила в дорогу на дизельній вантажівці Indiana за маршрутом завдовжки 1000 миль. Загальний час у дорозі між Нью-Йорком на східному узбережжі і Лос-Анжелесом на західному становив 125 годин, з них безпосередньо в русі – 97 годин. Це було два нові рекорди. Цікаво, що вантажівка не їхала порожняком: у його кузові везли знаменитий гоночний дизельний автомобіль №8.