Як було реалізовано проект нового Ford Mustang на японській платформі
Цього дня, 12 травня 36 років тому, дебютував Ford Probe, який став успішним прикладом співпраці американського автогіганта з компанією Mazda. Це купе з кузовом ліфтбек було побудовано на передньопривідній платформі Mazda G. Більше того, машина випускалася разом із японським «собратом» Mazda MX-6 (купе на базі 626) на одному заводі в Мічигані.
Цікаво, що спочатку нове купе Ford замислювалося як розвиток легендарного Mustang і навіть отримало кодове позначення Mustang ST-16. Однак маркетингові дослідження показали, що передній привід та відсутність двигуна V8 відлякають шанувальників культової моделі.
У результаті машина отримала назву Probe на честь серії аеродинамічних концепт-карів, розроблених спільно з Ghia у 1979 – 1985 роках. Ford Probe прийшов на зміну купе EXP і головними конкурентами на ринку стали Toyota Celica і Honda Prelude.
Машина оснащувалась 4-циліндровим 2,2-літровим бензиновим агрегатом Mazda: 110-сильним і турбованим в 145 «лощадок». Крім того, пропонувався і “фордівський” трилітровий V6 потужністю 140 л. с. Автомобіль чудово пішов. За перший повний рік продажів власників знайшли 162 889 машин. А всього Ford Probe першого покоління з 1988 до 1992 року реалізували 387 022 од. Потім прийшла модель другої та останньої генерації, яка випускалася до 1997 року.