Як автомобіль обзавівся переднім приводом в два поверхи
22 листопада 1967 року відбулася презентація відомого згодом шведського автомобіля SAAB 99. На його фірмовій емблемі красувався силует двомоторного бомбардувальника, бо фірма свого часу займалася виробництвом літаків. І її назва відповідно розшифровувалася як Svenska Aeroplane AB.
SAAB 99 являв собою передньоприводний компактний автомобіль завдовжки 4370 мм, завширшки 1690 мм і заввишки 1440 мм. Важила машина 1200 кг. Кузов несного типу своєрідної, форми пропонували у варіантах седан (дво- і чотиридверному) і хетчбек Сombi-coupe (три- і п’ятидверному).
Чотирициліндровий двигун із верхнім розподільним валом запозичили у фірми Triumph. Робочий об’єм його становив 1709 см куб., а потужність — 80 к.с. Його було встановлено поздовжньо, і щоб не подовжувати капот, КП і головну передачу розмістили безпосередньо під ним. А доступ до мотора здійснювався через капот, що відкидається вбік. Максимальна швидкість машини становила 155 км/год.
У 1971 році робочий об’єм двигуна збільшили до 1854 см куб., а в коробці передач прибрали механізм вільного ходу, в якому, як виявилося, не було необхідності. Цікаво, що на моделі цього року в ролі опції можна було замовити електропідігрів сидіння водія – річ незайва в умовах північного клімату.
А в 1972 році машина отримала двигун робочим об’ємом 1985 см куб., який розвивав 100 к.с. і відрізнявся підвищеною надійністю. З ним авто досягало швидкості 162 км/год. У варіанті з електронною системою уприскування фірми Bosch мотор виходив на показник в 115 к.с. А у варіанті з турбонаддувом він видавав на-гора вже 145 к. с. і “максималка” становила 195 км/год.
На всіх перерахованих модифікаціях коробка передач стояла механічна, 4-ступенева. Підвіска передніх коліс була незалежна пружинна, на поперечних важелях. Задня була теж пружинна, але на поздовжніх важелях і з нерозрізною колісною віссю.
У 1968 – 84 рр. було вироблено 588 643 автомобілі SAAB 99, а в 1977 – 80-му рр. лише 10 607 моделей SAAB 99 Turbo.