Як автобус змагався з літаком
Автобусний рух, який з’єднав два найбільших міста Північної Америки, організувала велика компанія-перевізник — Continental Trailways. Маршрут завдовжки в 3154 милі (5046 км) автобус покрив за 88 годин 55 хвилин. З них 77 годин він перебував безпосередньо в русі.
Цікаво, що квиток на таку поїздку обходився кожному пасажиру в чималу на ті часи суму – 56 доларів і 70 центів. До слова, сьогодні подорож цим же маршрутом на комфортабельному автобусі Greyhound обходиться теж недешево — в 225 доларів. Що ж являв собою автобус, який вперше здійснив таку поїздку?
Варто сказати, що в 50-ті рр. сильну конкуренцію традиційним для США далеким автобусним перевезенням становила цивільна авіація, яка тоді вже отримала швидкісні реактивні літаки. У підсумку частина пасажирів віддала перевагу автобусам авіасполучення.
Тому невеликі виробники міжміських автобусів почали йти з ринку. До кінця десятиліття на плаву залишилися лише дві великі компанії — General Motors і Flixible. Щоправда, ще в Канаді залишалися три невеликі автобусобудівні фірми, але вони на ринку США помітної ролі, зрозуміло, не відігравали.
У першій половині 50-х рр. компанія Continental Trailways використовувала міжміські автобуси фірми Flixible. У виробничій програмі цієї фірми в 1950 році з’явилася модель Visicoach, яка прийшла на зміну автобусам Clipper. Ті вели свою історію ще з 1938 року. Щоправда, після закінчення Другої світової, в 1946 році їх вдосконалили і виробництво відновилося.
Автобус Visicoach зберіг традиційний стиль попередника, але головною відмінністю були сильно подовжені ромбоподібні вікна і сріблясте забарвлення боковин кузова. Довжина цієї машини 35 футів (10,66 м) була стандартною для американських міжміських автобусів 30-х рр. Щоправда, наприкінці десятиліття вже почали з’являтися і машини довжиною 40 футів (12,19 м), але вони погоди не робили.
Автобус Visicoach був розрахований на 29 сидячих пасажирів. Водночас багажне відділення розташовувалося по-старому — в задній частині і мало корисний об’єм лише 68 куб. футів. (6,3 м куб.) а от у двовісних сучасників воно розміщувалося вже під підлогою і становило 200 – 300 кубічних футів (18,5 – 27,87 м куб.).
Випуск автобусів Visicoach завершився в 1956 році. А на наступний рік з’явилася його модернізована версія — з піднятим дахом, що робила його схожим на півтораповерховий. Ця машина отримала назву Starliner і випускалася до 1967 року.
Vistaliner VL100Однак гордістю компанії-виробника став інший автобус, який з’явився ще в 1965 році і був півтораповерховим насправді. Це модель Vistaliner, вона ж VL100. Цей автобус був розрахований на 35 пасажирів і став конкурентом знаменитому, теж півтораповерховому лайнеру — Scenicruiser Greyhound