Як American LaFrance випускала незвичайні пожежні автомобілі
Цього дня 113 років тому вперше було поставлено споживачам пожежний насосний автомобіль легендарної фірми American LaFrance, яка протягом багатьох десятиліть була лідером з випуску подібної техніки в країні, а також виробляла цікаві вантажівки та двигуни власної конструкції.
Компанія була утворена у 1903 році в місті Ельміра, штат Нью-Йорк. Її створили шляхом злиття двох, тоді найбільших у США виробників пожежної техніки – American Fire Engine Co. та LaFrance Fire Engine of Sineca. У 1905 – 06 рр. фірма виготовила долідний паровий самохід-вогнеборець, а в 1910 році – перший рукавний автомобіль хімічного гасіння, з бензиновим 4-циліндровим ДВЗ Simplex.
До середини 20-х років компанія зробила вже понад 4 тис. пожежних машин. Крім того, на іншому своєму підприємстві, у місті Блумфілд, штат Нью-Джерсі, у 1913 – 1929 роках. вона випускала комерційні автомобілі вантажністю від 2,0 до 7,5 т.
Потрібно сказати, що двигуни для своєї техніки, а також трансмісії та гальма, фірма виготовляла самотужки. В 1929 сенсацію зробив її новий мотор V12 в 240 к. с. Їм зацікавилися інші фірми і почали застосовувати його на своїх вантажівках, автобусах і навіть залізничних локомотивах і танках.
У 1926 році почався випуск уніфікованого сімейства пожежних машин з урахуванням шасі власного виробництва. Це були спочатку моделі серії 100. Далі були серії 200, 300 і т. д. А останньою стала серія 1000, що з’явилася аж у 1970 році.
Усі ці роки продукція фірми, зрозуміло, удосконалювалася. На зміну першим зразкам прийшли машини з аеродинамічними формами капота і кабіни, а потім й безкапотні моделі.
У 1950 році з’явилися повнопривідні версії, а через 10 років – машини з газовими турбінами в 330 к. с. від авіабудівної компанії Boeing
Проте поступово справи фірми погіршувалися. У червні 1985 року компанія випустила свій останній пожежний автомобіль, а 1991-го було офіційно оголошено про її банкрутство
Щоправда, на цьому історія не закінчилась. Через кілька років фірму American LaFrance викупила економічно потужна компанія Freightliner і, не пошкодувавши коштів на переоснащення виробництва, реанімувала популярну марку.
У 1997 році в містечку Клівленд, Північна Кароліна, почав працювати новий завод з випуску пожежних машин моделі Eagle з дизелями потужністю в 350 – 425 к. с. від різних виробників. Шасі оснащувалися коробкою-автоматом, дисковими гальмами із системою ABS та отримали нову, 4-дверну кабіну з алюмінієвого сплаву.
Однак ні що не вічне під місяцем, і 2014 року випуск пожежних автомобілів довелося згорнути і в Клівленді. Але марка, що породила вогнеборців особливої, американської породи – великі, потужні, високоефективні та оригінальні за стилем машини – залишиться в історії автомобілів назавжди.