Найповажнішим за віком вантажним автомобілем, який дожив до наших днів, є машина Daimler-Motor-Lastwagen, випущена, тільки уявіть, 125 років тому. Сьогодні вона знаходиться у фірмовому музеї Mercedes-Benz у Штутгарті.
Цікаво, що двома роками раніше, у 1896-му Daimler виготовив найпершу вантажівку у світі. На жаль, вона не збереглася, тому в експозиції представлено її репліку.
Що ж до оригіналу 1898 року, то він розрахований на вантажопідйомність 1,25 т і оснащений 2-циліндровим бензиновим двигуном робочим об’ємом 1527 см куб, що розвиває максимальну потужність 5,6 к. с. при 720 об/хв. Першими покупцями таких машин стали броварні, які перевозили однією вантажівкою до 12 бочок з пивом (у кожній було по 60 л).
На зорі автомобілебудування вантажівки швидко завоювали популярність, тому що в обслуговуванні обходилися дешевше, ніж утримання цілої стайні, і при цьому працювали швидше з повним навантаженням. До речі, максимальна швидкість найстарішої вантажівки становила лише 12 км/год.
Незважаючи на те, що представлений Daimler-Motor-Lastwagen з’явився ще позаминулому столітті, багато закладених у ньому принципів стали основоположними для вантажівок на наступні десятиліття. По-перше, це двигун, розташований під сидінням водія.
По-друге, шарнірний рульовий механізм замість ланцюгового. По-третє, головна передача із шестерним приводом, що стала прообразом сучасних мостів із планетарною передачею. А також гальма лише на задніх колесах.
А ось про комфорт водія на той час особливо не думали. Вантажівка 1898 року не мала даху, а тому водій задовольнявся лише брезентовою накидкою. Добре, що була підвіска коліс – спереду на листових ресорах, а ззаду на гвинтових пружинах, що гасила вібрації, що передаються від дороги через колеса на дерев’яних ободах, оббитих залізом.