X

Французький “Жук” – таємна розробка Renault

Во Франции 3 декабря 1942 года вышел на испытание прототип знаменитого впоследствии компактного автомобиля Renault 4CV

Цей компактний легковий автомобіль створювався в глибокій таємниці, оскільки в окупованій німцями Франції було дозволено випуск лише вантажівок. І в результаті цих робіт і з’явився, пофарбований в зелений маскувальний колір, майбутній легковик Renault 4CV.

Цікаво, що його дводверний кузов було виготовлено з алюмінію. Зовні автомобіль чимось скидався на свого сучасника – німецький Volkswagen на прізвисько «Жук». Це був компактний горбунок, з колісними крилами, що стирчали по краях, і мотором, захованим у похилим «хвості». Але його 4-циліндровий двигун мав уже не повітряне, а рідинне охолодження. При цьому радіатор, щоб не зіпсувати пологу, обтічну корму, розмістили відразу за спинкою заднього сидіння, перед блоком циліндрів.

Прототип будущего Renault 4CV

Робочий об’єм двигуна становив 760 см куб. та розвивав потужність 19 к. с. Коробка передач була триступеневою, причому перша – несинхронізована. Підвіску коліс зробили незалежною, пружинною. Максимальна швидкість становила 90 км/год.

Серийный Renault CV4

Завод Renault у Булон-Бійянкурі був націоналізований 16 січня 1945 року і став називатися Regie Nationale des Usines Renault. Дебют автомобіля Renault 4CV відбувся 3 жовтня 1946 року на Паризькому автосалоні. А 12 серпня наступного року почалися його продажі. Успіх був колосальний: черга на придбання машини розтяглася до двох років.

На відміну від прототипу, кузов серійної машини був залізний, типу седан. У нього, враховуючи побажання продавців, зробили вже не два двері, а чотири. У грудні 1949 року з’явилася і версія з жорсткими боковинами кузова, але зі зсувним дахом.

Автомобілі Renault 4CV завоювали популярність не лише у себе на батьківщині. Їх збирали в Англії та Ірландії, Бельгії та Іспанії, і навіть в Австралії та Південній Америці. А первісток японської фірми Hino був схожий на цього французького побратима як дві краплі води.

Renault 4CV на гонках в Ле-Мане

Потрібно сказати, що машини Renault 4CV непогано показали себе і у різних спортивних змаганнях. 1951 року автомобіль здобув перемогу у своєму класі на престижних 24-годинних перегонах Ле-Ман.

Виробництво цієї популярної моделі у Франції припинилося лише 6 липня 1961 року. Усього там було випущено 1 105 547 од. Таким чином, Renault 4CV став першим французьким автомобілем, який подолав рубіж випуску в один мільйон.