22 августа 1902 года была основана компания Cadillac Motor, ставшая впоследствии одним из ведущих в США производителей автомобилей представительского класса
Цього дня 121 рік тому з’явилася Cadillac Motor Company, названа на честь Маркіза де Кадільяка, який заснував місто Детройт у 1701 році. Очолив компанію конструктор та підприємець Генрі Мартін Ліланд.
Перший автомобіль – прототип компанії було виготовлено 17 жовтня 1902 року. У січні наступного року автомобіль дебютував на виставці у Нью-Йорку, а у березні пішов у серійне виробництво. Це був невеликий, простенький самохідний екіпаж, що вельми нагадував «фордівського» первістка – Model А (див. фото в заголовку). Він також мав горизонтальний одноциліндровий двигун, розташований під підлогою. При робочому об’ємі 1,5 л двигун розвивав практично ту ж потужність – 8,5 к. с. Коробка передач була планетарною, двоступеневою. Швидкість сягала 50 км/год.
Ліланд відразу розширив типовий ряд компанії, оснастивши їх різними кузовами. Спочатку це були недорогі машини, ціною трохи більше 1000 доларів. Саме на них уперше у світовій практиці було застосовано принцип уніфікації деталей, зробивши їх повністю взаємозамінними.
У 1908 році на конкурсі в Англії, у присутності численної публіки, три автомобілі Сadillac Model K були повністю розібрані, а потім після того, як перемішали всі деталі, їх зібрали знову. Мало того, після цього вони здійснили пробіг 800 км – і жодної поломки при цьому не було.
26 липня 1909 року фірму Cadillac скупив на корені концерн General Motors, але Генрі Ліланд і його син, який активно долучається до бізнесу батька, залишили за собою керівні посади. У рамках нового концерну фірмі Cadillac було доручено випускати найдорожчі та найпрестижніші автомобілі. Справи компанії пішли вгору і вже 1910 року виробництво зросло на 20%.
Цього ж року друг Ліленда – Байрон Картер під час запуску двигуна отримав смертельний удар від заводної рукоятки, і Генрі вирішив забезпечити пуск двигуна спеціальним електричним стартером. Останній став стандартним на всіх автомобілях фірми у 1912 році. У цей же час машини Cadillac отримали такі важливі новинки, як електричне освітлення та електричний звуковий сигнал.
У 1915 році на автомобілях Cadillac з’явилася революційна новинка – вперше у світі на них стали встановлювати V-подібний 8-циліндровий двигун. Цей агрегат розроблявся протягом кількох років за умов глибокої секретності. Керував роботами інженер Мак-Колл Уайт, який раніше служив на англійській фірмі Napier. Заради справедливості слід сказати, що ідея V-подібної «вісімки» не народилася на голому місці. У її основі лежала розробка піонера французького автобудування Альбера де Діона, який створив мотор подібної схеми ще 1908 – 1910 гг.
Восьмициліндровий V-подібний мотор – первісток від Cadillac був верхньоклапанним, з нижнім розподільчим валом. Картер у нього виготовили із алюмінію. Маючи робочий об’єм 5157 см куб, він розвивав 70 к. с. при 2400 об/хв. Новий агрегат встановили на моделі Cadillac 51 і він розганяв машину до швидкості 116 км/год. Поряд із застосуванням нового двигуна, цей автомобіль відрізнявся рамою особливої міцності та дуже м’якою задньою підвіскою: на трьох напівеліптичних ресорах – двох поздовжньої та однієї поперечної.
На вибір покупців пропонувалося дев’ять варіантів кузовів: від тримісного купе до семимісного лімузину. Особливо слід зазначити, що для свого класу машина не була надто дорогою. Тому не дивно, що вже першого року було продано 13 тис. таких автомобілів. Одним із них користувався навіть президент США.
У 1917 році був випущений вже 50-тисячний Cadillac з двигуном V8. Цей автомобіль у різних модифікаціях успішно продавався до 1926 року, коли йому на зміну прийшла відома модель Cadillac 314. Але це вже зовсім інша історія.