Рівно 70 років тому, 30 червня 1953-го зійшов з конвеєра Сhevrolet Corvette – перший в США автомобіль з кузовом зі склопластику. Неймовірно, але факт: на початку 50-х американський автопром – недосяжний світовий лідер – зовсім не випускав моделі спортивного стилю. Але головному дизайнеру General Motors Харлі Ерлу дуже подобалися такі машини. І він вирішив створити щось подібне.
Роботу над кузовом очолив сам Ерл, а над механічною частиною працював головний конструктор корпорації Ед Коль. Стандартне рамне шасі вкоротили на 365 мм. А шестициліндровий двигун в 3,85 л запозичили у пікапа, але оснастили його трьома карбюраторами – і потужність зросла зі 108 до 150 к. с. Він забезпечив машині «максималку» за 165 км/год.
А ось кузов машини був оригінальним, зовсім не в тодішньому американському стилі. Низький, двомісний, з подовженим капотом, він мав округлі «зализані» форми та сильно вигнуте панорамне вітрове скло. А фари були овальні та захищені невеликими гратами.
Але головне, кузов виготовили із фібергласу – поліефірного пластику, посиленого скловолокном. Основною його перевагою порівняно з металевою вважалися антикорозійна стійкість та менша вага. Споряджена маса автомобіля становила 1227 кг. Незабаром пресу обійшов знімок: атлет піднімає кузов Corvette однією рукою. Звичайно, це був просто рекламний трюк, але…
Прототип машини, ще без напису Corvette на кузоаі, був представлений у рамках виставки Motorama у Нью-Йорку ще 17 січня 1953 року та викликав великий інтерес публіки. Тому керівництво компанії вирішило випустити пробну партію машин.
До кінця року було зібрано лише 315 автомобілів, на наступний виготовили вже 3640 од. Але все одно це була крапля у морі. І для підвищення попиту потрібно було вживати радикальних заходів.
І ось у 1956 році у моделі з’явився кузов із абсолютно новим дизайном, розроблений талановитим стилістом Ульямом Мітчеллом. Капот став довшим, кузов отримав ефектні бічні виштамповки, а 1958 року – і новомодні здвоєні фари.
Але це ще не все: на машині встановили нові, куди потужніші мотори – V8. 1956 року при робочому об’ємі 4,3 л двигун розвивав 210 – 240 к. с., а 1958-го 4,64-літровий агрегат видавав уже 230 – 270 к. с. Максимальна швидкість відповідно піднялася до 193 та 220 км/год. При цьому поряд із двоступеневою автоматичною коробкою передач – не найкраще рішення для спортивної машини – з’явилася триступенева, механічна.
У результаті продажі стали значно зростати. І до кінця 1962 року, коли завершився випуск автомобілів Corvette першого покоління, було вироблено сумарно 68 350 машин.