Чеський довгожитель на українських дорогах – сімейства Tatra 148
Рівно 40 років тому, 14 грудня 1982 року зійшла з конвеєра остання вантажівка відомого чеського сімейства Tatra 148. Виробництво її почалося в 1969 році, і вона стала поступово витісняти з конвеєра свого попередника – автомобіль Tatra 138. За весь час було випущено 113 148 одиниць Tatra 148.
Tatra 148 являла собою тривісний автомобіль підвищеної прохідності з колісною формулою 6х6. Машина була капотною і вирізнялася оригінальним дизайном. У порівнянні зі 138-ю, капот став дещо довшим, а в передній частині і вищим. Змінилася і решітка переднього повітрозабірника. Під цим капотом стояв новий чотиритактний дизель повітряного охолодження T2 928. Цей V-подібний агрегат мав робочий об’єм 12667 см куб. та розвивав до 212 к. с.
Ще однією новинкою став міжосьовий диференціал у задньому візку. А ось рама застосовувалася традиційна для вантажівок Tatra – у вигляді поздовжньої несівної труби. Підвіска всіх коліс була незалежною, на поперечних важелях.
Найбільш поширеними у сімействі були самоскиди вантажопідйомністю 15 т: як заднього розвантаження – Tatra 148S1, так і тристороннього – Tatra 148S3. Такі машини зустрічалися на українських дорогах ще довгі роки (див. фото у заголовку). Крім того, випускалися сідлові тягачі Tatra 148 NT, екскаватори-планувальники UDS-110, колінчасті автогідропідйомники MP-27, пожежні автоцистерни та ін.
Потрібно сказати, що вантажівки Tatra у великих кількостях постачалися за кордон і були там дуже популярні. Приблизно половина їх йшла у СРСР, інші – в країни Східної Європи, Китай, Сирію, Єгипет тощо. У 1977 – 1982 рр. зовнішньоторгове об’єднання Motokov відправило на експорт 43 158 таких автомобілів до 63 країн.