Цієї осені виповнилося 40 років з моменту появи Baby-Benz – нової моделі Mercedes-Benz серії 190 (W201). Машина увійшла до нового для компанії нижнього середнього верхнього класу. У порівнянні з широко відомим сімейством 200 (W123), автомобіль став значно компактнішим: довжиною 4420 мм (-305 мм), шириною 1678 мм (-108 мм) і висотою 1383 м (-55 мм).
Кузов отримав найкращу аеродинаміку серед усіх седанів марки – Сw 0,34. Дизайн вийшов настільки вдалим та збалансованим, що 190-й і досі не перестає дивувати своїми формами.
Спочатку на автомобілі з’явилися бензинові двигуни M107 робочим об’ємом 1997 см куб. – карбюраторний та інжекторний, потужністю 90 і 122 к. с., відповідно для моделей 190/190Е. Ці двигуни в переробленому вигляді були запозичені у моделі W123. У 1984 році до програми додали 72-сильний дизель.
І цього ж року почалася ера бензинових «16-клапанників» – робочим об’ємом 2,3 л у 185 к.с., а з 1988 року – 2,5-літрового 195-сильного. Ще в 1983 році на випробувальному полігоні Нардо в Італії модель 190 2,3-16 встановила три світові рекорди в заїздах на довгі дистанції.
У 1989 – 1990 рр з’являються омологовані для автоспорту моделі 2,5-16 Evolution/Evolution II. На Чемпіонаті Німеччини з кузовних гонок (DTM) 1992 року машини принесли заводській команді три перші місця – з гонщиками Клаусом Людвігом, Куртом Тіймом та Берндом Шнайдером.
Одним із ноу-хау 190-го стала багатоважільна задня підвіска, з п’ятьма поперечними тягами, що забезпечувало оптимальну керованість на швидкості.
Також інноваційним було виробництво. Серійний випуск моделі розгорнули у вересні 1982 року на заводі у Зінгельфінгені, а також на новому підприємстві у Бремені (колишньому Borgward). У модернізацію останнього було вкладено 1,4 млрд німецьких марок, що стало найбільшою одноразовою інвестицією Daimler-Benz.
У результаті автомобільний завод Nordwerk Im Holter Feld став найсучаснішим на той час – тут уперше в галузі застосували автоматизовану установку осей. Усього ж до серпня 1993 року було виготовлено близько одного мільйона машин Mercedes-Benz 190. У травні того ж року паралельно почався випуск спадкоємця – С-Сlass. І до цього дня Бремен є найбільшим виробничим майданчиком з випуску цієї моделі, яка вже неодноразово оновлювалася – в 2021 року дебютувало останнє покоління W206.