Цього дня, 11 січня 1913 року американський виробник Hudson представив публіці модель Type 54 – перший у світі легковий автомобіль із повністю закритим багатомісним кузовом, який отримав назву седан.
Яке ж походження цього терміна? За однією з версій, цим словом у далекому минулому в Англії так називали паланкіни – криті ноші, на яких транспортували знатних персон у сидячому положенні.
За іншою версією цей термін завдячує своїм походженням французькому місту Седан, в якому будували популярні карети.
Потрібно сказати, що на початку XX століття автомобілі з кузовами закритого типу були не такими, як сьогодні. Двомісні типу Coupe та більш просторі типу Limousine призначалися лише для пасажирів. А водій сидів на рамі попереду кузова, немов кучер на відкритій усім вітрам лаві. У кращому разі його захищали від вітру та опадів лише вітрове скло або простенький козирок над головою. Тож цю несправедливість і усунула вперше фірма Hudson.
А яке становище з кузовною термінологією сьогодні? Наприклад, у США, як і раніше, застосовують термін Sedan. Німці ж віддають перевагу Limousine, причому для найменших автомобілів – це Kompacte Limousine, а для найбільших – Luxuslimousine. А ось у французів термін інший – Berline, причому теж із градацією за класом: для малюків – Berline compacte, а для представницьких авто – Berline Luxuese. А в Англії седани називають іншим словом – Saloon.
Що ж до держав колишнього «союзу», то тут зазвичай використовується термін «седан». Однак для представницьких машин, т.з. “членовозів” використовують термін “лімузин”, але лише в тому випадку, якщо є перегородка між основним салоном та робочим місцем водія.