Цього дня, 23 серпня 1969 року в Румунії, на заводі в місті Міовені почався випуск відомої згодом моделі Dacia 1300. Цікаво, що марка Dacia є стародавньою назвою країни.
Спочатку автомобілі випускалися лише з 4-дверним кузовом типу седан. А в 1973 додалися універсал Dacia 1300 Break і пікап Dacia 1302.
Ця машина була ліцензійною копією передньопривідного автомобіля Renault 12. Вона оснащувалась 4-циліндровим 1,3-літровим «верхнеклапанником» у 54 к. с. З ним вона розвивала швидкість до 140 км/год. А витрата палива становила 7,5 – 8 л на 100 км.
У 1979 році на автосалоні Бухаресті була представлена вдосконалена версія машини. І вже пізніше, у 1982 році їй було присвоєно нову назву – Dacia 1310. У типовий ряд 1984 модельного року додалося купе зі зниженим дахом – 1410 Sport, а 1987-го з’явилася Dacia c кузовом ліфтбек – модель 1320.
А нове покоління автомобіля дебютувало в 1989 році, під колишнім індексом Dacia 1310. У порівнянні з попереднім зміни були незначними, але зовні автомобілі значно відрізнялися завдяки наявності масивних пластикової решітки радіатора, що отримала чотири круглі фари замість двох прямокутних.
Машина випускалася спочатку у двох версіях: седан та універсал. Але в 1990 з’явилися також ліфтбек – Dacia 1325 Liberta і фургон Dacia 1310.
Треба сказати, що до кінця 80-х років. автомобілі сімейства Daciа явно застаріли, зокрема, вже не відповідали діючим тоді в Європі стандартам безпеки. Ось чому 1994 року почали виробляти повністю оновлену лінійку – під назвою Dacia Nova. Ця машина за рядом показників була кращою за попередницю. Однак так і не замінила її, бо коштувала дорожче і пропонувалася лише з тісним кузовом ліфтбек.
Ось чому вже в 1998-му модель 1310 була оновлена знову. Вона отримала систему безпосереднього упорскування палива, каталізатор і почала відповідати нормам Євро 2. Наступного року налагодили випуск машини зі зміненою носовою частиною, яка отримала прізвисько «Посмішка Ільєску», на честь тодішнього глави держави.
Потрібно сказати, що на протязі всього виробництва автомобілі Dacia 1300/1310 добре продавалися. Цьому сприяли низька ціна, хороше співвідношення ціни та якості, а також недорогий сервіс. Машину експортували не тільки до країн Східної Європи та СРСР, а й до Південної Америки, Канади, Китаю, Північної Кореї, а також до Великобританії, Данії та Нідерландів.
Останній автомобіль сімейства Dacia 1310, з кузовом седан, зійшов із конвеєра 21 липня 2004 року. А всього з 1969 року було вироблено 1 959 730 автомобілів Dacia 1300/1310.