Автомобілі гангстерів 30-х років мали сильны двигуни, відмінны гальма, мали особливий захист, місткість і широкі підніжки (останні були потрібні для зручності відстрілюватися під час погоні). Всі ці якості потрібні були гангстерам, щоб утримувати свої злочинні імперії.
Як казав Аль Капоне, «за допомогою доброго слова і пістолета ви можете домогтися набагато більшого, ніж тільки одним добрим словом», маючи на увазі, що нерозлучним супутником будь-якого гангстера 30-х років є зброя. Однак, в реальності, їх кращим другом був автомобіль, який чекав за рогом, і міг забрати бандита з місця злочину подалі від закону.
І хоча гангстери 30-х років управляли своїми злочинними імперіями в ті роки, коли автомобільна промисловість переживала революцію, мафіозі прекрасно усвідомлювали, що різниця в потужності двигуна, гальмівної системи та товщини металу кузова можуть коштувати їм мінімум свободи, а максимум – життя. А тому, навіть не дивлячись на невеликий вибір автомобілів тих років, мали свої улюблені моделі.
Улюблені автомобілі гангстерів 30-х років
Cadillac 341- A Town Sedan
У 30-ті роки досвідчені гангстери в’їхали на кадилаку, тому що саме Cadillac був піонером у використанні єдиної електричної системи, що запускала запалювання, стартер і освітлення.
У кадилаків були безшумні коробки передач, вони оснащувалися кондиціонерами, а скло виконувалося з ударостійкого триплексу.
Також саме у цих автомобілів з’явилися перші суцільно металеві дахи, а двигуни були тихими й для того часу потужними. Іншими словами, це були сильні й захищені машини, але при тому, люксові.
Тому, закономірно, що головний гангстер всіх часів, знаменитий Аль Капоне з 1928 по 1931 роки їздив саме на автомобілі Cadillac 341-A Town Sedan, причому також, як у поліції чорно-зеленого кольору. Ось тільки для посилення захисту, все встановлене скло його автомобілю мало товщину 2,5 см, двері були посилені 1360 кг броні, а заднє скло зроблено відкриваючимся, щоб вести з нього стрілянину під час погоні.
Ford Model 18 (Ford V8)
Автомобілем гангстерів 30-х років була також модель Ford V8, яку почали випускати в 1932 році. Це була простора машина з 3,6-літровим 65-сильним двигуном, яку в різний час використовували харизматичний Джон Діллінджер, знаменитий грабіжник Малюк Нельсон, і парочка вбивць Бонні (Паркер) і Клайд (Берроу).
Досить швидко у громадськості цей автомобіль став асоціюватися з гангстерами, а Берроу навіть особисто написав Генрі Форду подяку за такий міцний, швидкий і надійний транспорт.
У 1933 році цей автомобіль був істотно видозмінений, отримавши нову радіаторну решітку, більшу – 2845 мм колісну базу, і двигун потужністю 75 к. с. (56 кВт).
Ford V-8 B-400
Як ховатися від поліції, коли ваші фото знаходяться на перших сторінках усіх газет? Ніколи надовго не зупинятися в одному місці, і мати надійний автомобіль. Таким автомобілем гангстерів Бонні Паркер і Клайда Берроу довгий час був вкрадений Ford V-8 B-400 (8 – по числу циліндрів двигуна), який вони використовували для пограбувань банків, заправок та магазинів.
Романтична історія двох молодих коханців (хоча в реальності, вони такими не були), які грабували, в тому числі, банкірів, яких американці ненавиділи, зробила Бонні й Клайда відомими. А водійська віртуозність Берроу багато разів допомагала парочці ховатися від гонитви, чому також сприяли чудові швидкісні характеристики автомобіля – 4-літровий 75-сильний двигун і відмінна настройка системи запалювання.
Studebaker Commander
Цей автомобіль, кажуть, був улюбленцем Джона Діллінджера – грабіжника банків, і злочинця № 1 за версією ФБР. На ньому він здійснив свой найгучніший злочин – пограбування Центрального офісу Національного банку в Грінкаслі, в жовтні 1933 року.
Цей грабіж пройшов дуже гладко, і на той момент він був найбільшим пограбуванням в історії Америці – з банківських сейфів було вкрадено $ 75346 (сьогодні це еквівалент $ 1,5 млн.).
Але найсмішніше – що це авто, яке вміє розганятися до 105 км/год., оснащене 6-циліндровим 5,8-літровим 75-сильним двигуном з 2400 об / хв., було вкрадено гангстерами у шерифа округу, після чого на машину повісили номери, зареєстровані на дружину Діллінджера.
Duesenberg J
Duesenberg – американська марка перегонових автомобілів, що випускались з 1913 по 1937 роки. Такі дорогі «колісні іграшки» могли купувати тільки дуже багаті люди, серед яких, природно, були й гангстери.
2,5-3-тонну модель Duesenberg J з колісною базою від 3600 мм до 4000 мм почали випускати в 1929 році, створивши всього 500 штук.
Вона для свого часу володіла неймовірною технологічністю – 265-сильним двигуном Lycoming, і могла розганятися до 192 км / ч. На той момент це був найшвидший автомобіль у світі. Коштував він відповідно – від $ 13000 до $ 19000 (для порівняння, в той час лікарі в рік заробляли не більше $ 3000).
Не дивно, що така швидкісна «тачка» припала до смаку вищим чинам американської мафії. На ній їздили Аль Капоне, відомий бутлегер Голландець Шульц, американський гангстер Оуні Медден і мафіозі Джон Фактор на прізвисько Перукар.
Essex Terraplane 8
На цьому автомобілі в різні роки теж роз’їжджало багато гангстерів 30-х років.
Випускала його американська компанія Hudson Motor Car з Детройту, і це були недорогі, але потужні й стильні транспортні засоби, оснащені 2692 мм колісною базою, сталевою рамою, 3,2-літровим двигуном, і гідравлічно-механічної гальмівною системою Duo-Automatic.