X

Автомобіль епохи паливної кризи протримався на конвеєрі 41 рік

Цього дня, 18 серпня 1959 року, журналістам вперше дозволили проїхатися на новому компактному автомобілі Mini від компанії BMC. Тест-драйви пройшли у Чобхемі у графстві Суррей. Машина вийшла на ринок в епоху паливного дефіциту, спричиненого Суецькою кризою 1956 року. Бензин у Великій Британії був нормований – на одного водія на місяць потрібно було всього 45 літрів.

Mini був розроблений командою під керівництвом талановитого конструктора грецького походження – Алека Іссігоніса лише за 25 місяців. Вперше у світовому автобудуванні рядний, 4-циліндровий двигун розташували спереду не вздовж, а впоперек. Цей агрегат робочим об’ємом 850 см куб. розвивав 34 к. с.

Невеликі 10-дюймові колеса (з шинами розробки Dunlop спеціально для цієї моделі) розташовувалися по кутах автомобіля. У результаті Mini, як жартували, вийшов зовні менше, ніж усередині. Довжина автомобіля становила лише 3,05 м. У 1964 році машина отримала гідроеластичну підвіску коліс, яку вперше використали на Morris 1100.

Вже 1959-му було виготовлено близько 20 тис. машин, а наступного року ця цифра збільшилася до 100 тис. од. У 1965 році Mini розміняв перший мільйон, а всього до 4 жовтня 2000 року було випущено 5 387 862 автомобіля.

Читайте також:
Як старший брат Mini отримав дивовижну підвіску коліс