За свою более чем вековую историю компания Renault создала много уникальных авто, открывая новые горизонты в дизайне, технологиях и безопасности. Мы выбрали 10 наиболее значимых моделей.
Voiturette Type A
Проектувальником первістка марки був 20-річний Луї Рено, який працював над новинкою наприкінці грудня 1898 р. Особливістю машини була конструкція 3-ступінчастої трансмісії з прямою передачею. З її допомогою на очах у захоплених друзів Рено піднявся вгору крутою вулицею Лепік на Монмартре. Він не тільки виграв парі, а отримав перші замовлення на своє дітище. Кілька місяців потому Рено зареєстрував патент на коробку передач власної конструкції. У рух машину наводив одноциліндровий мотор De Dion Bouton потужністю 1,75 к.с. Конструкція Voiturette Type A була такою вдалою, що автомобіль зміг здобути цілу низку перемог у найпрестижніших перегонах.
Voiturette Type A
Через кілька місяців після Type A Луї Рено представив перший у світі автомобіль із закритим кузовом. У створенні машини брало участь кузовне ательє Labourdette. І незважаючи на те, що шасі запозичили у Type A, автомобіль мав зовсім інакший вигляд. Об’єм одноциліндрового двигуна збільшили з 273 до 450 см куб., в результаті чого потужність зросла з 1,75 до 2,75 к.с. Так що машина могла розвивати швидкість до 35 км/год.
Type AG
Автомобіль Renault 8 CV Type AG з’явився в 1905 р. Першими клієнтами стали таксомоторні фірми. У роки Першої світової війни завдяки 1300 червоним паризьким таксі генерал Галлієні перекинув до річки Марна 6000 солдатів французької армії, забезпечивши успіх битви за Париж. Після цього випадку Type AG отримав власне ім’я «Марнське таксі».
Renault Juvaquatre
У 1937 році на автошоу в Парижі дебютувала компактна модель Juvaquatre. Її було оснащено 4-циліндровим мотором об’ємом 1003 см3 (24 к.с.), 3-ступінчастою механічною КП. Серед інновацій моделі – несний кузов і незалежна передня підвіска. Серійне виробництво Juvaquatre розпочалося в 1938 році. Автомобіль складали з кількома типами кузовів: дво- і чотиридверний седан, купе, універсал і комерційний фургон. Виробництво Juvaquatre тривало до 1960 року.
Renault 4CV
Дослідний зразок Renault 4CV склали 23 грудня 1942 року, а до кінця війни виготовили ще кілька прототипів. Публіці новинку представили на Паризькому автосалоні восени 1946 р. 4CV мав заднє розташування 748-кубового 17-сильного мотора і 3-ступінчасту механіку. Він став одним із наймасовіших французьких автомобілів і протримався на конвеєрі 15 років!
Renault Colorale Prairie
Наприкінці 40-х років керівництво Renault ухвалило рішення створити багатоцільовий автомобіль, здатний рівною мірою використовуватися і в місті, і за його межами. Так з’явилася модель Colorale, назва якої складалося з елементів французьких слів coloniale (колоніальний) і rurale (сільський). Сьогодні таку машину назвали б кросовером. Виробництво розпочалося незабаром після презентації на автошоу в Парижі у 1950 році. Модель пропонувалася в кількох кузовах з задньо- і повнопривідною трансмісією. Спочатку під капотом розташовувався 48-сильний мотор об’ємом 2,4 л, але у 1953 році його замінили потужнішим 2,0-літровим (58 к.с.). За 7 років було складено понад 40 тис. Colorale.
Renault Estafette
Післявоєнна Європа мала потребу в невеликих комерційних машинах. Тому наприкінці 50-х в КБ Renault розпочалася розробка сімейства компактних розвізних машин, які отримали назву Estafette. Передньопривідний фургон, який дебютував у 1959 році, мав 32-сильний 845-кубовий 4-циліндровий мотор і міг перевозити різноманітні вантажі вагою до 600 кг. Для зручності навантаження і розвантаження з обох сторін були встановлені зсувні дверцята, а задня зроблена тристулковою. Сімейство Estafette складали з незначними змінами до 1980 року.
Renault 16
У 1965 році було складено перший у світі автомобіль з кузовом хетчбек Renault 16. Це була передньопривідна машина з поздовжнім розташуванням мотора і незалежною торсіонною підвіскою всіх коліс. Спочатку автомобіль був оснащений 1,4-літровим 54-сильним двигуном і 4-ступінчастою механікою. Renault 16 постійно модернізовували, а гамма моторів і трансмісій розширювалася. У 1966 році Renault 16 першим з французьких авто був удостоєний титулу «Автомобіль року» в Європі. За 15 років було складено близько 1,9 млн екземплярів. Завдяки Renault в 60-ті роки став поширеним вираз voiture a vivre – автомобіль для життя, – що стало девізом компанії.
Renault 5
Хоч би яким популярним був хетчбек Renault 4, але і він з часом потребував заміни. У 1972 р. компанія представила Renault 5. Новинка викликала величезний інтерес у покупців. Пропонувалися різні варіанти для персоналізації, зокрема широка палітру яскравих кольорів та декорів. Крім привабливого дизайну автомобіль виділявся своїми інноваційними рішеннями у сфері безпеки. Вперше у світі центральна частина кузова була спроектована таким чином, щоб мінімізувати ризик травм, а посилені пластикові бампери, інтегровані в кузов, прийшли на зміну застарілим хромованим. Вже в дебютному році R5 зайняв 5% французького ринку, в 1974 р. став у Франції автомобілем з найбільшим продажем, а в 1977 р. його визнали №1 в Європі. Тираж Renault 5 перевищив 5,3 млн.
Renault Espace
У 1984 році компанія Renault презентувала перший у Європі мінівен – Espace (фр. space – простір). Всередині машини могли розміщуватися до 7 пасажирів, для яких передбачалися 2 або 3 ряди індивідуальних крісел. Пропонувалося кілька бензинових і дизельних моторів потужністю 88-120 к.с. З метою зниження ваги кузовні панелі були виконані зі склопластику. У 1988 році в родині з’явилася повнопривідна версія Espace Quadra, а з 1990 року як опцію можна було замовити задню пневмопідвіску.