Ремонт кузова после ДТП не зря на официальном языке многих дилеров называется восстановительным. И самым сложным в автосервисе его тоже считают не зря – ведь зачастую он связан с полной разборкой машины. Но главное даже не в этом
У наш час кузов автомобіля ремонтують насамперед через ДТП, адже реставрувати старі машини, пошкоджені корозією, сьогодні здебільшого нерентабельно. Тим часом відновлення кузова після ДТП має принципові особливості, які ускладнюють і сам ремонт, і фінансовий стан автовласника.
Кузов сучасного автомобіля влаштований таким чином, що під час аварії він пошкоджується не тільки в місці удару, а й у інших зонах, іноді навіть не прилеглих безпосередньо до точки контакту з перешкодою.
Коли конструктори проектують сучасний автомобіль, в інтересах пасивної безпеки вони ставлять перед собою головну мету: зберегти в цілісності капсулу салону і не допустити, щоб пасажири в ній з надмірною силою вдарилися об деталі інтер’єру. Для цього конструкції навколо капсули безпеки наділяють запрограмованою жорсткістю — зім’явшись, вони поглинають енергію удару і пом’якшують навантаження на ремені безпеки і аербеги. Все інше, що може статися з кузовом, з точки зору сучасних норм безпеки не має значення.
Таким чином автомобіль після, наприклад, ніби незначного фронтального удару може мати перекошену задню вісь, хвилі та заломи на даху і днищі, і до того ж перекошений отвір багажника. Більшу частину цих дефектів можна не помітити без розбирання автомобіля. Через це, до речі, під час первинного огляду складно скласти список необхідних запчастин і визначити точну вартість ремонту.
Ремонт сучасного кузова ускладнюється тим, що багато деталей у його силовому каркасі мають різну міцність, а тому виготовлені з різних металів – високоміцних сталей різних сортів, алюмінію, пластиків. Додайте сюди, що такі матеріали з’єднуються між собою не тільки класичним зварюванням або клеями, а й зварюванням тертям, та ще через ізоляційні герметики – і ви отримаєте повну картину складнощів, з якими пов’язаний ремонт автомобільного кузова після ДТП.
Врешті-решт, варто мати на увазі, що багато помилок і недоробки майстрів, які відновлюють кузов після аварії, стануть помітними тільки через кілька місяців або років, коли пред’являти претензії буде вже нікому. Адже далеко не завжди майстрам вдається повністю відновити антикорозійне покриття, геометрію кузова і задану конструкторами жорсткість кожного елемента і конструкції в цілому.
Як вибирати СТО кузовного ремонту
Визначаючись з місцем ремонту, потрібно враховувати все вищезазначене, і розуміти, що для правильного у всіх сенсах відновлення кузова СТО має відповідати кільком умовам:
– обладнання – потрібен стапель для витягування кузова і для контролю геометрії. Навіть якщо кузов не доведеться витягати, слід мати можливість перевірити, чи не викривлений він;
– доступ до офіційного програмного забезпечення з ремонту кузова – для фіксації всіх контрольних точок на кузові потрібні відповідні дані, найчастіше сьогодні за це відповідає комп’ютерна програма;
– наявність технології відновлювального ремонту від виробника автомобіля – зокрема і запропонованих матеріалів; від ґрунтів, герметиків, клеїв тощо залежить довговічність і жорсткість відремонтованого кузова;
– відповідним чином навчений персонал. Майстри повинні знати не просто принципи рихтувальних робіт, а й особливості конкретних моделей автомобілів. Важливо, щоб працівники були мотивовані гідною оплатою праці, інакше ніякі знання та навички не виключать браку в роботі.
А підсумовуючи, все-таки побажаємо нашому читачеві, щоб йому ніколи не довелося скористатися нашою статтею, і щоб звернення на СТО не стосувалися кузовного ремонту. Якщо ж такий досвід робіт у вас уже був і ви залишилися задоволені якістю ремонту, знайдіть своє СТО на сайті https://beststo.com.ua/. Проголосуйте за нього і, можливо, вам вдасться виграти один з призів від партнера конкурсу “Автоексперт. Кращий Автосервіс України”.