Виробник всюдиходів Sherp може піти з України: в чому причина
Всюдихід Sherp розробив ще у 2012 році петербурзький інженер-винахідник Олексій Гарагашьян. Надалі патент на його виробництво придбав український бізнесмен Володимир Школьник. Щоправда, шлях до конвеєра виявився нешвидким і запустити виробництво моделі вдалося тільки в 2014 році в Санкт-Петербурзі, а от в Україні всюдихід почали складати тільки в 2018 році. Тепер від початкового винаходу в ТЗ залишилося близько 20% рішень.
Засновник компанії заговорив про закриття виробництва і перенесення його в іншу країну. Обґрунтовано таке рішення небажанням уряду країни допомогти у вирішенні питання, порушеного ще минулого року, про розширення виробничих потужностей. І це при тому, що Sherp — фактично єдиний експортер автомобільної техніки з України. За словами Володимира Школьника, наразі шість розвинених країн світу запросили розмістити виробництво позашляховиків Sherp у них. Крім того, вони запропонували такий рівень компенсацій, який дасть змогу покрити до 70% витрат на будівництво нового заводу.
“Справедливості заради, вдома ми теж не залишилися без уваги. За останні 6 місяців у нас вже четверта перевірка державних контролюючих органів, але ми до них ставимося з розумінням, оскільки віддаємо звіт, що підприємство, що відправляє всю продукцію на експорт і претендує на відшкодування ПДВ, нічого хорошого економіці принести не може. Тому, чекаємо новин від рідного уряду, поки що нарощуємо виробництво в Києві і закуповуємо нові верстати та обладнання. Але, якщо новин не буде, то що нам залишиться робити? Будемо виробляти там, де отримаємо найбільш конкурентоспроможні умови для нашої продукції. Як це роблять інші виробники. Інакше ми не виживемо в цьому висококонкурентному світі», – підсумував гендиректор компанії Ярослав Пригара у Facebook.