Чим рідше олива – тим гірше для двигуна? Що таке в'язкість і на що вона впливає
В’язкість – головна властивість моторної оливи, яку потрібно враховувати при виборі відповідного варіанту для свого автомобіля. Раніше моторні оливи поділялися на дві основні категорії: зимові та літні. Зараз вони стали всесезонними і відмінно підходять як для зими, так і для експлуатації влітку. У свою чергу автовиробники дають чіткі рекомендації, якої в’язкості має бути олива для того чи іншого двигуна. Але сучасні тенденції показують, що олива з кожним роком стає дедалі рідкішою. Чому це відбувається і чи справляється вона зі своєю основною функцією? Давайте розберемося.
Що означають індекси в’язкості та чим вони відрізняються
Якщо подивитися на в’язкість сучасної моторної оливи, опустивши при цьому рекомендації автовиробників, то вона має мати дві основні властивості:
- Влітку вона повинна залишатися в’язкою, щоб затримуватися на деталях двигуна, що труться, і достатньо їх змащувати;
- Взимку вона не повинна сильно згущуватися, щоб двигун не молотив “на суху” після запуску на морозі.
До того, як світ навчився виробляти універсальну оливу, що справляється зі своїми завданнями цілий рік, індекси в’язкості були двох типів:
- 0W, 5W, 10W, 15W, 20W та 25W – використовувалися для позначення температурного режиму зимової оливи.
- 20, 30, 40, 50 та 60 – використовувалися для позначення температурного режиму літньої.
Коли олива стала універсальною, два індекси об’єднали в один, з чого вийшли звичні нам “5W-30”, “10W-40” і інше. Таким чином, сьогодні індекси в’язкості оливи прямо позначають чіткі температурні межі її працездатності. Простіше кажучи – це діапазон температур, в якому олива виконує свою основну функцію. Для наочного прикладу існує досить стара таблиця, що відповідає на всі питання щодо в’язкості.
Чому сучасні оливи менш в’язкі і наскільки вони безпечні?
Але якщо ідеальне рішення було знайдено, то навіщо виробники олив почали знову грати з їхньою в’язкістю, роблячи сучасні оливи менш густими? У всьому винні норми викидів. В’язкість знижують для зменшення тертя деталей, а щоб це не зашкодило двигуну, до менш густої оливи додають присадки. Відповідно, побоювання з приводу того, що сучасна олива недостатньо змащує елементи двигуна – не більше, ніж звичайний міф.
“У гонитві за зменшенням шкідливих викидів та економією пального людство змушене знижувати тертя деталей у двигуні. Один із способів, яким цього можна досягти – це знизити в’язкість оливи, зробити його більш рідким. А щоб воно не призводило до швидкої смерті двигуна, його дооснащують дуже потужними захисними присадками”, – кажуть експерти Liqui Moly.
“Сучасна олива також добре захищає сучасні мотори, як оливи минулих поколінь захищали мотори тих років. Найголовніше, щоб вона відповідала конкретному допуску виробника автомобіля або двигуна. У цьому випадку можна бути на 100% впевненим, що олива забезпечить якісне змащування всіх внутрішніх елементів мотора. “, – додали у компанії.
Для тих, хто боїться заливати “рідкі” оливи нового покоління, Liqui Moly створив спеціальну серію моторних олив Molygen new generation, які мають додатковий захист. Ознайомитись з ними можна за цим посиланням. До речі, Liqui Moly вже зруйнували багато поширених міфів, що стосуються автомобільних рідин. Подивитися їх можна за цим посиланням.