Січень завжди був “стартовим” місяцем на авторинку і дуже рідко показував якісь рекордні цифри продажу. Так сталося і в січні 2021. За перший місяць нового року було реалізовано трохи більше 6 тисяч нових автомобілів.
Здавалося б, цифра невелика, особливо на тлі рекордного грудня 2020 р. Однак, якщо ми порівняємо її з показниками січня 2019 року, то вона виявиться більшою (тоді було продано 5,2 тис. нових легкових авто). А за січень минулого, 2020 року, дилери реалізували трохи більше 7 тис. автомобілів. Тому сильним падінням або антирекордом цифру продажу минулого місяця назвати не можна. З іншого боку, якщо брати окремо за брендами, то різниця з груднем стає куди помітнішою.
Лідером січня 2021 стала Toyota, яка змогла продати майже тисячу автомобілів. Флагманом продажу так само є кросовер Toyota RAV4, який у структурі продажу самого бренду в Україні займає понад 7%. За ним впевнено слідують Land Cruiser Prado і Land Cruiser. Седани Camry і Corolla продаються скромніше, але все ж випереджають новий Highlander.
На другому місці з продажу за січень — Renault. Причому відставання від лідера зовсім невелике (понад 800 проданих машин). Трійка моделей у французів не змінилася — це Duster, Logan і Sandero. Усі троє помітно випереджають інші моделі цієї марки з продажу. Додамо також, що для Renault Duster уподобання покупців між дизелем і бензином поділилися майже порівну, з невеликою перевагою за рахунок останнього.
Третє місце дістається Skoda, яка зуміла реалізувати в січні майже 500 автомобілів. І це один із небагатьох брендів (а в першій сімці взагалі єдиний), який продав більше авто, ніж у січні 2020 р. Флагман продажу, звісно, Skoda Octavia. За нею йде Fabia (цього місяця допомогли корпоративні продажі) і Kodiaq.
KIA вдалося втриматися на четвертому місці, хоча відрив від п’ятого, на якому в січні перебуває бренд Nissan, незначний. Причому продажі японської марки не набагато впали, порівняно з груднем 2020 року. Вся справа в доволі вигідних пропозиціях на кросовер Qashqai, який зі скромним двигуном 1.2 і варіатором у базовій комплектації можна купити приблизно за 20 тисяч. доларів (на “механіці” і того дешевше). Корейців, в свою чергу, виручає Sportage (він продається навіть краще, ніж Кашкай). Зовсім небагато купують Stonic, а інші моделі – це одиничні продажі.
Дуже впевнено почувається бренд Peugeot, який за підсумками січня 2021 року перебуває на шостому місці. Тут локомотивом продажу стали фургон Boxer і седан 301. А от на третьому місці, як і прогнозував “Автоцентр”, – кросовер 2008.
На сьомому місці – Hyundai. Пальма першості за Hyundai Tucson, а за ним з відривом йде i30 і Elantra. На цей седан марка робить ставку, як і на компактний кросовер Venue. Але його продажі поки що тільки набирають обертів, поступаючись моделям Kona і Santa Fe.
Suzuki може похвалитися не тільки тим, що наростила продаж порівняно з січнем 2020 (+40%), але й тим, що змогла обійти Mazda, а також утриматися в топ-10, посівши восьму сходинку рейтингу. За це дякувати варто кросоверам Vitara і SX4.
Утім, Mazda відстала не сильно і посідає дев’яте місце. У цієї японської марки бал править кросовер CX-5. Слідом за ним, але з дуже відчутною різницею йде CX-30.
Першу десятку замикає Volkswagen, продаж якого в січні трохи не дотягнув до позначки в 200 автомобілів. Хороший попит на Touareg подиву не викликає, а ось те, що Multivan зміг обійти в продажу Passat – цікаво.
За місце в першій десятці могли також поборотися Ford, Chery, Mitsubishi і Mercedes-Benz, але їм для цього не вистачило кількох десятків проданих машин. Водночас розрив між ними становить буквально лічені одиниці.
А отакий вигляд має десятка найкращих моделей з продажу в січні 2021:
- Toyota RAV4
- Renault Duster
- KIA Sportage
- Nissan Qashqai
- Renault Logan
- Toyota Land Cruiser Prado
- Mazda CX-5
- Renault Sandero
- Suzuki Vitara
- Skoda Octavia