X

Презентовано новий електромобіль Volvo XC40 Recharge – що цікавого за знайомим силуетом?

Ще кілька років тому в Volvo заявили про те, що на новій платформі CMA (Compact Modular Architecture) будуть базуватися не тільки моделі з ДВ, але також гібриди й електромобілі. Першим на її основі був побудований якраз Volvo XC40, тому поява повністю електричної версії була зовсім не за горами. І ось Volvo XC40 Recharge презентовано і в Україні! Варто відзначити, що наша країна отримала цей автомобіль однією з перших. Ну а “Автоцентр” серед перших випробував новинку на наших дорогах.

До речі, термін Recharge означає не тільки електрифікацію, але і перезавантаження всього модельного ряду Volvo. Плани у виробника доволі амбітні — щороку повинна з’являтися нова електромодель. Вже до 2025 року до половини продаваних Volvo мають бути електрифікованими, а до 2030 року це будуть тільки електромобілі. І важливий крок у цьому напрямку вже зроблено, оскільки Volvo XC40 Recharge P8 — це перший електромобіль бренду.

Зовні XC40 Recharge практично не відрізняється від “звичайного” XC40. Ось тільки радіаторна решітка у нього виконана глухою. Хоча насправді радіатор у цього електромобіля є, але такого потоку повітря йому вже не потрібно. Та й повинна ж електрична версія якось відрізнятися?

Читайте також:
Тест-драйв Volvo XC40 Plug-in Hybrid: идеальный баланс или лишний груз?

Втім, є тут і важлива практична складова: лого по центру решітки приховує в собі один з радарів, який стежить за обстановкою перед автомобілем і в разі необхідності асистує водієві. Ну а під капотом є невеликий бокс на 63 літри.

На цьому, мабуть, видимі відмінності електромобіля XC40 від XC40 з ДВЗ закінчуються. У салоні вже знайома нам архітектура передньої панелі, сидіння з комбінованою оббивкою (алькантара+шкіра) і вертикальний дисплей мультимедійної системи. Вже знайома нам інформаційно-розважальна система тут працює на базі Android і має вбудовані сервіси Google. Всі звичні нам додатки вже є в автомобілі, і для користування ними навіть смартфон не потрібен. Так, наприклад, навігація використовує карти Google, а завантажити додатковий додаток можна за допомогою Google Plaу. Інтерфейс дуже схожий на той, який був раніше, тому завдяки продуманій логіці користуватися всім легко. Досить прогресивно! До слова, таку ж мультимедіа почнуть встановлювати і на інші моделі Volvo (XC60, S90, V90) 2022 модельного року.

Ще одна цікава електронна фішка — це оновлення програмного забезпечення “повітрям”. Коли виникає необхідність оновлення автомобіль завантажує його за можливості (це може відбуватися навіть у русі), а коли всі необхідні файли будуть вже на борту автомобіля, запропонує вибрати час для оновлення. Далі, подібно до комп’ютера, відбудеться завантаження / перезавантаження оновленого ПЗ. Нюанс полягає в тому, що саме в цей момент оновлення (він триває до 90 хвилин) автомобілем користуватися не можна. Трохи незвично, погодьтеся? Але ж і час для оновлення власник вибирає сам. Наприклад, вночі, поки машина стоїть на парковці.

А що у Volvo XC40 Recharge P8 стосовно заліза? У силову структуру кузова (в підлогу) інтегрована літій-іонна батарея ємністю 78 кВт*год. Вона дозволяє досягти запасу ходу в 418 км в комбінованому циклі (методика WLTP). Але якщо їздити тільки в міському режимі, то цифри ще більше вражають – до 539 км!

Не менш цікаві динамічні характеристики. Два електромотори видають 300 кВт, що рівносильно 408 к. с. Непогано, як для невеликого кросовера! Відповідно, до перших 100 км/год XC40 Recharge розганяється дуже швидко – за 4,9 сек. І під час невеликого тесту ця потужність і динаміка відчуваються дуже добре! Трохи різкіше і більше натиснув на педаль — і автомобіль буквально зривається з місця. Те  саме при обгонах і випередженнях – 660 Нм крутильного моменту перетворюють кросовер фактично в спорткар. Для більшої стійкості деякі машини на тесті були взуті в низькопрофільну гуму на 20 дисках – красиво, але на наших дорогах все ж жорсткувато.

Зарядний пристрій Volvo XC40 Recharge P8 готовий приймати до 150 кВт при зарядці постійним струмом (т.зв. швидка зарядка), що дасть змогу зарядити батарею до 80% лише за півгодини. Але поки що в наших реаліях більш актуальна зарядка від зарядних станцій на 50 кВт. В такому випадку знадобиться майже година (також до 80%).

Під час зарядки змінним струмом електромобіль може приймати до 11 кВт (трифазна зарядка), що дозволить повністю зарядити батарею приблизно за 8 годин. Ну а за годину збільшити дальність пробігу на 50-60 км.

Можна заряджатися і від звичайної побутової розетки (кабель для цього йде в комплекті з електромобілем), але це буде помітно довше. Наприклад, при силі струму в 10 Ампер для повної зарядки потрібно майже дві доби. Втім, якщо керуватися принципом “трохи проїхав — трохи зарядив”, то в принципі терпимо. Особливо якщо у вас власний дім, іншими словами гарантоване постійне джерело зарядки.

Отже, продажі Volvo XC40 Recharge P8 стартували. Ба більше, вже є кілька десятків попередніх замовлень, за які внесено передоплату, нехай електрокросовер і не дуже дешевий – його прайс стартує з 48 340 євро.