Запас ходу – один із найважливіших показників для електромобілів. Вчені Шанхайського університету Цзяо Тонг розробили спеціальний «тепловий плащ», який дозволяє збільшувати його, не вдаючись до заміни батареї на більш ємну.
Ця теплова оболонка складається із двох матеріалів. Зовнішній шар виготовлений з тонких волокон кремнезему, покритих нітридом бору, що відбивають сонячне світло, а внутрішній – з алюмінієвого сплаву, який утримує тепло всередині. «Плащ» дозволяє охолоджувати електрокар влітку і нагрівати взимку, тим самим підтримуючи батарею при приблизно однаковій температурі. А значить їй не потрібно готуватися до роботи, що робить акумулятор більш ефективним.
У рамках випробувань команда фахівців з’ясувала, що температура в салоні не накритого електрокара, припаркованого на сонці, була 50,5 °C, а в салоні авто, накритого «тепловим плащем» – 22,8 °С. При використанні цього плаща взимку, в машині навпаки було набагато тепліше.
«Тепловий плащ схожий на одяг для транспортних засобів, будівель, космічних кораблів або навіть позаземних середовищ проживання, щоб зберігати прохолоду влітку і тепло взимку», – розповів старший автор проекту Кеханг Цуй.