X

Porsche побудувала особливий 911 GT3 RS на честь Йо Зіфферта

Німецька компанія Porsche присвятила один з унікальних екземплярів спортивного купе 911 GT3 RS швейцарському автогонщику Йо Зіфферту.

Джозеф “Йо” Зіфферт продовжує користуватися культовим статусом у Швейцарії через 50 років після своєї смерті. Уродженець Фрібурга був надзвичайно талановитим, харизматичним гонщиком. «За одинадцять років він узяв участь у 298 перегонах. Іноді він брав участь у кількох перегонах за один вікенд. Це просто повне божевілля», – розповідав Жак Дешено, колишній прессекретар Йо Зіфферта.

«Йо Зіфферт разом із Куртом Аренсом започаткували історію успіху Porsche 917, перемігши в Цельтвезі в 1969 році. Пристрасть, з якою він дотримувався своєї мрії про гонки, вражає і сьогодні та ідеально відповідає суті нашого бренду – Driven by Dreams», – каже Міхаель Глінскі, генеральний директор Porsche Schweiz AG.

Сім’я Йо Зіфферта брала безпосередню участь у створенні цього особливого 911 GT3 RS. Крім його сина Філіпа, який брав участь у гонках Formula Ford та Formula 3 з 1991 по 2003 рік і був заводським пілотом BMW, його онук Джеремі Зіфферт також відвідав проєктну майстерню у Цуффенхаузені.

«Бути свідком створення цього Porsche на честь мого батька було надзвичайно хвилююче, – каже Філіп Зіфферт. – З особливою увагою до історичних деталей та майстерності співробітники Porsche Sonderwunsch Manufaktur перетворили і без того рідкісний 911 GT3 RS на абсолютно унікальний екземпляр – наповнений духом Йо Зіфферта».

«Ця модель-тріб’ют — автомобіль, що надихає, у двох сенсах: з одного боку, його візуальний дизайн заснований на дизайні 917, на якому Йо Зіфферт і Курт Аренс здобули перемогу на Österreichring майже 55 років тому, – каже Олександр Фабіг, віце-президент Porsche AG. – З іншого боку, унікальний екземпляр демонструє великі можливості зовнішнього та внутрішнього налаштування, які ми пропонуємо в рамках програми Sonderwunsch».

Біле купе має контрастні зелені вставки Viper Green на передніх крилах, передній частині кузова та центральній частині великого заднього антикрила. Стартовий номер “29” успадкований від гоночного боліда Porsche 917, який дебютував 11 травня 1969 року в гонці “1000 км Спа”. Також на автомобілі можна зустріти силует 917KH на центральному замку чорних магнієвих дисків та бічних пластин заднього антикрила. Особлива емблема у вигляді шолома у кольорах швейцарського прапора, ім’ям та підписом Йо Зіфферта розташовані центральних на стійках.

Салон оздоблений шкірою та замшею Race-Tex у чорному та червоному кольорах. Підголівники прикрасили вишивкою у вигляді гоночного шолома Йо Зіфферта. Захисні накладки на дверях прикрашені силуетом 917 у поєднанні з підписом. Навіть ключ від автомобіля незвичайний – він пофарбований у зелений колір Viper Green та прикрашений білим силуетом Porsche 917. Автограф Йо Зіфферта вибитий на кришці центральної консолі та на шкіряному футлярі для ключів.

«Ми багато в чому завдячуємо Йо Зіфферту. Він був найшвидшою людиною у нашій команді», – згадував про сезон 1969 року колишній гоночний інженер Пітер Фальк. Porsche виграв сім із десяти гонок того сезону. П’ять із них Зіфферт здобув разом із британцем Браяном Редманом та одну з Куртом Аренсом – 10 серпня 1969 року в Цельтвезі.

“Наша перемога в Цельтвезі стала початком історії успіху Porsche 917, і для мене було великим задоволенням і честю розділити кабіну з Йо”, – каже Куртом Аренс.

У 1968 році FIA несподівано змінила правила чемпіонату світу з кільцевих перегонів та збільшила ліміт робочого об’єму до 5 л, а кількість одиниць, необхідних для омологації, було скорочено до 25 автомобілів. В результаті на зміну Porsche 908 з 3-літровим мотором прийшов новий п’ятилітровий болід Porsche 917. Цей автомобіль став натхненною легендою гоночних трас: після чемпіонського титулу в дебютному 1969 році, Ганс Херрманн і Річард Еттвуд домоглися бажаного тріумфу. Хельмут Марко та Гейс ван Леннеп змогли повторити цей найбільший тріумф в автоспорті для Porsche у 1971 році. Джордж Фоллмер у 1972 році та Марк Донохью у 1973 році домінували у північноамериканській серії CanAm на турбованих 917/10 та 917/30, які стали подальшим розвитком моделі 917.

Йо Зіфферт не мав можливості стати свідком цих подій: після завершення кар’єри в Porsche він загинув у смертельній аварії у віці 35 років на гонці Формули-1 у Брендс-Хетчі 24 жовтня 1971 року.