Первый электромобиль Skoda чешская марка выпустила в 1939 году, а до этого экспериментировала с гибридными технологиями
Skoda по праву можна назвати одним із найстаріших автовиробників у світі. Історія марки розпочалася у 1895 році, але, незважаючи на це, виробник із перших років експериментує з електрикою та іншими альтернативними видами палива.
Наприклад, перша бензоелектрична модель у лінійці чеської марки з’явилася в 1908 році. Тоді засновники марки — Вацлав Лаурін і Вацлав Клемент звернулися по допомогу до інженера і винахідника Франтішека Кршижика. Саме він спроектував трамвайну систему в Празі, що діє й донині.
Кршижик взяв за основу готовий прототип Skoda Type E і побудував унікальну систему з використанням бензинового двигуна. Двигун внутрішнього згоряння виробляв електрику, яка «керувала» транспортним засобом через електромотор. Незважаючи на те, що подібна конструкція була доволі недосконалою, вона дала інженерам поштовх рухатися в цьому напрямку. Фактично, йдеться про гібридний автомобіль Шкода, в якому ДВЗ виступав у ролі генератора – доволі популярна сьогодні система.
У 1938 році Skoda побудувала електричну пивну вантажівку, яка забезпечувала доставку продукції з пивного заводу в Пльзені в міські бари та ресторани. Перейти на електротягу марку змусили проблеми з постачанням нафти напередодні Другої світової війни. Заводські записи свідчать про те, що електричну вантажівку використовували впродовж багатьох років. Її вантажопідйомність становила до 3 тонн пива. Незалежність від поставок нафти забезпечувала свинцево-кислотна акумуляторна батарея, інтегрована в шасі.
За 19 років до цього, в 1919 році інженери Skoda скали вантажівку на деревному вугіллі. Великий дров’яний пальник встановили в задній частині кузова. Ця ідея виявилася занадто складною для виробництва. До неї повернулися наприкінці 1930-х і початку 1940-х років. Інженерам компанії вдалося створити генератор деревного газу, який міг би перетворювати деревину і деревне вугілля в газ для живлення двигуна внутрішнього згоряння. У 1942 році побудували кілька прототипів Rapid із вмонтованими дров’яними газовими перетворювачами в передньому бампері.
У 1992 році чехи склали електричну версію Favorit-Eltra 151. Проект фінансував швейцарський імпортер, який планував продавати електрокари в усій Європі. Eltra 151 оснастили 21-сильним електродвигуном, що живився від чотирнадцяти шестивольтових свинцево-кислотних акумуляторів (190 Ач), і коробкою передач від базової моделі. Запас ходу електрокара становив 64-97 км, максимальна швидкість-80 км/год. Батарея заряджалася від звичайної побутової розетки.
Пізніше вийшла Eltra 151 в кузові пікап, замовлена тією ж швейцарською компанією. Продаж електропікапа налагодили в усьому світі, зокрема Каліфорнії. Дев’ять із них були доставлені в Чеську Республіку поштовою службою. Їх використовували в різних місцях протягом кількох років.