X

Огляд Renault Megane III: про які слабкі місця розповіли спеціалісти

Французький Renault Megane III міцно увійшов в пантеон найпопулярніших моделей на вторинному ринку України. Серед переваг – невисока вартість, надійність та економність. Та чи стосується це всіх модифікацій, двигунів та коробок передач? Розповідаємо в нашому огляді.

За час випуску з 2008 по 2015 рік Megane отримав рестайлінг у 2012 та 2014 роках. Модель мала широку лінійку кузовів: три- та пʼятидверні хетчбеки, седан (мав окрему назву Fluence) та навіть купе-кабріолет з жорстким складаним верхом. Та найбільш полюбився українцям практичний універсал. Нагадаємо, що допомагали нам при створенні цього огляду спеціалісти компанії “Кий Авто”, офіційного дилера Renault в Україні.

Машини, яким вже по п’ятнадцять років, звичайно ж мають огріхи в якості лакофарбового покриття та сліди корозії. Але глобальної проблеми з корозійною стійкістю нема. Хоча не обійшлось і без характерних слабких місць. Наприклад, жорсткий ущільнювач дверей з часом протирає фарбу до металу і в верхній частині пройми дверей можуть з’явитись сліди іржі. Та стосується це машин, що випускались до рестайлінгу 2012 року. Після цього оновлення склад ущільнювачів змінили й проблема зникла.

На авто до рестайлінгу 2012 через жорсткий гумовий ущільнювач у верхній частині дверних отворів протиралася фарба

Салон доволі практичний, має непогані матеріали оздоблення. Хоча деякі нюанси компонування не всім до душі. Наприклад, кнопки увімкнення обігріву сидінь розташовані на самих сидіннях і користуватись ними потрібно наосліп. Форма пройми задніх дверей така, що вони низькуваті.

Характерна особливість авто, що привезені з Європи в тому, що подекуди в них немає навіть “докатки“. Натомість має бути компресор та реанімаційний набір. Проте, не рідко компресор втрачається при переході авто з рук в руки. Тож варто попіклуватись про купівлю нового. Він обладнаний цифровим дисплеєм зі світлодіодним підсвічуванням, що значно полегшує його використання в умовах недостатнього світла. Постачається в комплекті з трьома перехідниками для велосипедних шин, м’ячів та надувних човнів.

Шкіряне оздоблення передніх сидінь не дуже високої якості і м оже тріснути вже при пробігу близько 20 тис. км, а зі шкіряної обробки керма нерідко облазить фарба

Щодо надійності обладнання, то в салоні увагу до себе може викликати хіба що блок управління вентилятора в системі кондиціювання. До речі, більшість з машин, що продаються в Україні, мають не кондиціонер, а клімат-контроль.

Згодом через знос починають клацати фіксатори дверей (найчастіше на водійській). Мастило не допомагає, і деталь потребує заміни

Який мотор обрати?

Для Megane III пропонували як бензинові, так і турбодизельні двигуни. Найпростіший – бензиновий 1.6 л (100-110 к.с.), а був також 2.0 л (140 к.с.). Бензинові двигуни зарекомендували себе невибагливими та надійними. Проблем з катушками системи запалювання, датчиками колінвала та подушками двигуна, характерні для попереднього покоління моделі, в третього Мегану нема. Не те щоб недолік, а особливість бензинових двигунів Megane III – паливний фільтр, який об’єднаний з паливною помпою та його колбою та окремо не замінюється. Такий вузол не дешевий, тому частіше за все власники ігнорують регламентні строки заміни комплекту фільтр+помпа та їздять поки помпа не вийде з ладу.

При плановій заміні ременя ГРМ (через 60 тис. км) в бензиновому двигуні 1.6 л механіки радять перевірити стан шківа колінвала та за необхідності його замінити. Мотористи відзначили невеликий ресурс демпферного шківа колінвала. Він нерідко зношується, що призводить до обриву ременя навісного обладнання, частинки якого можуть потрапити під ремінь ГРМ і спровокувати фатальну зустріч клапанів з поршнями. Цікаво, що найменш масовий бензиновий мотор 2,0 л позбавлений подібних проблем – його ГРМ наводиться металевим ланцюгом, а демпферний шків більш довговічний.

Та найбільш розповсюджені та рекомендовані до купівлі є турбодизельні версії Megane III 1.5 dCi. Ці двигуни серії К9К відмінно себе зарекомендували. Вони мають шикарне співвідношення тяги (крутний момент у 240 Нм) і економності (за заводськими показниками, витрата палива в місті становить 5,2 л на 100 км, а при спокійній їзді реально укладатися навіть у 4,5 л).

З характерних особливостей пригнаних з Європи турбодизелів – наявність сажового фільтра в системі вихлопу. Він чутливий до якості палива. Крім того, при частих коротких поїздках в умовах міста «сажовий» теж швидко забивається. Щоб уникнути такої проблеми необхідно принаймні раз на тиждень вигулювати машину на заміській трасі, швидко рухаючись. Завдяки високої температури в системі випалюються сажові відкладення. Проте, почистити сажовий фільтр можна і на сервісі. Тут за допомогою активації сервісної програми машина подає в циліндри збагачену суміш, яка догоряє в вихлопній системі та випалює сажу. Сервісні спеціалісти радять після такої процедури замінити також і оливу.

Щодо витрати оливи, то системних проблем в Megane III нема. Щобільше, при вчасній заміні та використанні якісних олив турбодизельні двигуни 1.5 dСi серії К9К демонструють колосальну витривалість та невибагливість. Не рідкість екземпляри, що проїхали понад 500-700 тисяч кілометрів. І саме з недотриманням заміни або використання не відповідний оливи пов’язана болячка цих двигунів – провертання шатунних вкладишів. Особливо це характерно для авто, привезених з Європи, де нерідко нехтують вчасною заміною оливи. Існують також 1,9-літровий та 2,0-літровий турбодизелі, але зустрічаються вони значно рідше.

Що стосується надійності електрики та електроніки в Megane III тут все теж добре. Проте, не молоде авто може іноді неочікувано підкинути «сюрприз», особливо якщо ви не міняли акумулятор після покупки. Тож не зайве мати в бардачку бустер.

Яку коробку передач обрати?

Переважна більшість Megane III, що продаються на вторинному ринку, мають механічну коробку передач. З бензиновим мотором 1,6 л агрегатується 5-ступенева «механіка», 4-діапазонна АКП, та варіатор CVT, з 2,0 л – вже 6-ступеневі МКП та АКП. З турбодизелями 1,5 л – 6-ступенева «механіка» та «робот» EDC з такою ж кількістю передач. «Робот» став встановлюватися на авто, випущені після першого рестайлінгу 2012 року. Характерна особливість роботи EDC – неквапливість при русі в тягучках, коли коробка вибирає між першою і другою передачею. Проблеми – характерні для такого типу коробок передач.

Згідно з рекомендаціями виробника, мастило у всіх коробках розраховане на весь термін експлуатації коробки передач, хоча при купівлі старого автомобіля для довговічної роботи КП механіки все ж таки радять замінити мастило, і робити це з періодичністю 60 тис. км в АКП і 90 тис. км в МКП.

Чи живуча підвіска?

Важлива перевага моделі – комфортна та витривала підвіска. Вона добре відпрацьовує більшість нерівностей та залишає непомітними навіть великі дефекти полотна.

Слабке місце передньої підвіски McPherson – пильовики-відбійники передніх стійок, які можуть вимагати заміни кожні 20–40 тис. км. Ці деталі виконані одним цілим, причому пильовики – з дуже жорсткої гуми. Згодом через спрацювання відбійників пильник відривається, як наслідок – шток амортизатора залишається відкритим для пилу, вологи та бруду, що може призвести до швидкого виходу стійки з ладу. Тому під час експлуатації рекомендується стежити за станом цих деталей.

Важлива перевага моделі – комфортна та витривала підвіска. Вона добре відпрацьовує більшість нерівностей та залишає непомітними навіть великі дефекти полотна

Не надто великий ресурс і в кульових опор – у середньому вони ходять 60–80 тис. км. Натомість решта розхідників не викликає нарікань: стійки стабілізатора тримаються 40–60 тис. км, втулки – 60–80 тис. км, сайлентблоки важелів – 120 тис. км. Фірмові кульові та сайлентблоки пропонуються у зборі з передніми важелями, але не оригінальні деталі можна знайти окремо. Немає претензій і до задньої напівзалежної підвіски – сайлентблоки балки є дуже довговічними.

Вразливе місце – пильовики-відбійники передніх стійок. Вони не відрізняються довговічністю. Наразі пропонуються модернізовані деталі, які служать без проблем

Механізм кермування оснащений електропідсилювачем. Тяги кермового механізму здатні протриматися 80–100 тис. км, а наконечники – ще довше. Немає зауважень до надійності гальмівної системи.

Висновок

Таким чином бачимо, що Megane III дійсно та модель, яка на вторинному ринку докорінно змінила відношення до французьких авто. Навіть за умови віку близько 15 років та чималими пробігами ці авто зберігають надійність та витривалість. Таке авто можна порекомендувати на роль сімейного авто. Але майте на увазі, що саме завдяки своїй економності та витривалості Megane III часто беруть на роль таксі. То ж при купівлі уважно перевіряйте історію машини та її стан, щоб не натрапити на авто з мільйонним пробігом, але скрученим одометром.

Рекомендовані оливи WOLF для Renault Megane III

Renault Megane 1.2 TCe (115 к. с.)бензинWOLF VITALTECH 5W40PIC3 5л
Renault Megane 1.2 TCe (132 к. с.)бензинWOLF VITALTECH 5W40 PI C3  5л
Renault Megane 1.4 TCe (130 к. с.)бензинWOLF VITALTECH 5W40 PI C3  5л
Renault Megane 1.6 (101 к. с.)бензинWOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3  5л
Renault Megane 1.6 (110 к. с.)бензинWOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3  5л
Renault Megane 2.0 (140 к. с.)бензинWOLF OFFICIALTECH 5W30 C2/C3  5л
Renault Megane 2.0 TCe (250 к. с.)бензинWOLF VITALTECH 5W40 PI C3  5л
Renault Megane 1.5 dCi (90 к.с.)дизельWOLF OFFICIALTECH 5W30 C4  5л
Renault Megane 1.5 dCi (110 к.с.)дизельWOLF OFFICIALTECH 5W30 C4  5л
Renault Megane 1.9 dCi (130 к.с.)дизельWOLF VITALTECH 5W40 PI C3  5л
Renault Megane 2.0 dCi (163 к.с.)дизельWOLF OFFICIALTECH 5W30 C4  8л

 

Дякуємо компанії “Кий Авто”, офіційному дилеру Renault в Україні, за допомогу в фільмуванні.