Александр Кубраков отчитался о работе Укравтодор за 2019 год, а также рассказал о первоочередных задачах на 2020 год
Нещодавно призначений голова Укравтодору Олександр Курбаков розповів про перші успіхи за 45 днів на новій посаді, а також підбив підсумки роботи відомства в 2019 році. Про це він написав на своїй сторінці у Фейсбук.
Залучення додаткового фінансування в дорожню галузь
Щорічно на українські дороги виділяють десятки мільярдів гривень – дороге задоволення для нашого бюджету. Але навіть ці витрати – лише невелика частина від тих коштів, які потрібні на відновлення наших шляхів. Тому залучення додаткових грошей, пошук нових фінансових джерел – один із наших пріоритетів.
Співробітництво з МФО
Так, цього року прем’єр-міністр України Олексій Гончарук підписав угоду з ЄБРР та Європейським інвестиційним банком на отримання 900 млн євро для відновлення наших доріг. Ці гроші будуть використані на конкретні проекти – ремонт траси Київ-Одеса та будівництво північної Львівської об’їзної. Міжнародні тендери відбудуться вже в 2020 році.
Додаткові 20 млрд грн на ремонт і будівництво
Ще однією найважливішою ініціативою року для нас стала ідея залучення додаткових коштів із зовнішніх ринків. Забезпечивши деякі зміни в законодавстві, ми зможемо отримати додаткові 20 млрд грн на ремонт і будівництво доріг державного значення, тобто збільшити фінансування практично вдвічі.
Рішення було розроблено у співпраці з урядом та Міністерством фінансів України. Зараз очікуємо на ухвалення парламентом наших законопроектів.
Робота в регуляторному полі – готуємо ґрунт для важливих змін
Закладання основ для принципових змін у дорожній галузі – стимулювання конкуренції, зниження вартості робіт, спрощення тендерних вимог – один із наших ключових пріоритетів. Без трансформацій в регуляторному полі буде складно побудувати динамічну і привабливу для бізнесу галузь.
Тому, за результатами цього року нам вдалося зробити кілька важливих речей:
Зменшення вартості будівництва доріг
Уряд схвалив можливість використання відходів виробництва у дорожньому будівництві – шлаки будуть застосовуватися для спорудження насипів і замінять собою щебінь (де це буде виправдано). Використання шлаків допоможе дещо зменшити витрати на будівництво доріг.
Впровадження середньострокового планування
Президент України Володимир Зеленський 3 грудня підписав важливий для дорожньої галузі закон, який дає можливість запровадити середньострокове планування будівництва, ремонту і утримання доріг загального користування.
Середньострокове планування зробить галузь більш передбачуваною, а отже, привабливішою як для наявних гравців, так і для нових компаній. Більше учасників на ринку – сильніша конкуренція – вища якість послуг.
Менше бюрократії – дешевше будівництво
Комітет Верховної Ради з економічної політики підтримав і рекомендував взяти за основу і в цілому проект закону No2234, головна мета якого – зменшити вартість дорожніх робіт завдяки усуненню низки бюрократичних моментів.
Зменшення бюрократії вплине на собівартість і терміни виконання робіт, відкриє шлях в галузь для нових гравців і технологій. Дороги будуть дешевшими, їх будуватимуть швидше.
Оновлення ключових кадрів
Професійні та мотивовані кадри – один з факторів успіху будь-якої організації. Тому оновлення керівного складу Служб автомобільних доріг у регіонах – це першочергове завдання.
Так, за період листопад-грудень нових керівників Служб отримали 14 областей України. За роботою новопризначених керівників ми пильно стежимо і чекаємо від них максимально швидкого старту у вирішенні ключових проблем довірених регіонів.
Контроль доріг і на дорогах
Цього року ми встигли закласти основи для кількох важливих напрямків, які допоможуть будувати краще і зберігати вже побудоване:
Зважування в русі
Нещодавно ми презентували перші результати WiM систем, які розміщені на в’їзді в Київ. І результати неприємно вражають – у половині випадків перевантаження становило понад 150%.
Дані зібрано, механізми фіксації порушників відпрацьовано. Незабаром почнемо активне впровадження систем зважування в русі, щоб уберегти наші дороги від руйнівного перевантаження.
Якість доріг перевірятимуть міжнародні експерти
Уже з 2020 року ми залучатимемо міжнародних експертів для контролю за якістю робіт на українських дорогах. Перевірятимемо всі головні об’єкти – від проекту до введення в експлуатацію.
Будівництво і розвиток
За ці 1,5 місяця ми почали будівництво декількох об’єктів, дали можливість для старту робіт над довгоочікуваним мостом у Запоріжжі.
Об’їзна дорога для Рівного
Розпочалося будівництво першої черги Північного обходу м. Рівне. Нова магістраль забезпечить проїзд транзитного транспорту з ділянки М-06 Київ – Рівне в напрямку траси Н-22 в об’їзд Рівне, а також з траси Н. 25 в напрямку траси Н-22.
Міст у Запоріжжі
Наприкінці листопада було оголошено тендер на будівництво скандальної недобудови національного масштабу – Запорізького мосту.
Будівництво автотранспортної магістралі через річку Дніпро розпочнеться вже в 2020 році. Першу чергу об’єкта ми плануємо завершити за 2 роки. Сюди входить будівництво 21 штучної споруди, серед яких – два мости через Дніпро з виїздами на прибережну магістраль і проспект Соборний.
Трохи сучасних технологій
З усіх інших наших ініціатив знайшлося місце і для кількох невеликих, але дієвих рішень у сфері технологій:
GPS-трекери для прибиральної техніки
Наразі вже понад 1000 одиниць техніки у всіх областях України оснащені GPS маячками. Можливість стежити за збиральними машинами в реальному часі допоможе оптимізувати і поліпшити роботу підрядників, які відповідають за утримання доріг взимку.
Про ями можна повідомляти в Waze
Тепер повідомляти Укравтодор про ями та інші неприємності на дорогах можна через популярний мобільний додаток Waze. Такий канал інформування допоможе отримувати дорожнім службам дані в режимі реального часу (особливо важливо в період негоди) і виявляти найпроблемніші ділянки.