Бренд BMW M отмечает 30-летний юбилей одной из самых культовых моделей выпуском эксклюзивной версии BMW M3 «30 Years M3», тираж которой ограничен 500 экземплярами.
Запустивши модель BMW M3 у 1986 році, німецький бренд зробив прорив у сегменті спортивних автомобілів середнього класу. На той момент жоден інший виробник не застосовував технології зі світу автоспорту, щоб перетворити автомобіль масового виробництва, такий як BMW 3 серії, в першокласний спорткар, придатний для повсякденної експлуатації. Саме BMW M3 першого покоління став своєрідним еталоном, на який рівнялися інші автовиробники.
Віддавши данину поваги BMW M3 першого покоління, ювілейна версія «30 Years M3» буде представлена в ексклюзивному забарвленні Macao Blue металік. Спеціальна версія «30 Years M3» вже в базі обладнана пакетом Competition, який доступний для звичайного BMW M3 тільки в якості опції. Він дозволяє збільшити потужність двигуна на 19 к.с. і довести її до максимального значення в 450 к.с. Адаптивна підвіска M, що включає нові пружини, амортизатори і стабілізатори, також входить до складу пакета Competition. Режими COMFORT, SPORT і SPORT +, активний диференціал М, а також система курсової стійкості DSC переналаштовані відповідно до збільшеного швидкісного потенціалу автомобіля. Оснащений опціональною 7-ступінчастою коробкою передач M з подвійним зчепленням, BMW M3 «30 Years M3» розганяється до 100 км / год всього за 4 секунди, що на 0,1 секунди швидше стандартної версії.
Спортивний функціональний інтер’єр, який створює особливу атмосферу в салоні.
До пакета Competition особливої версії «30 Years M3» також входять спортивні анатомічні крісла, що забезпечують чудову бічну підтримку і високий рівень комфорту навіть у тривалих поїздках. Ремені безпеки з простроченими фірмовими смугами BMW M ще більше підкреслюють спортивний характер автомобіля.
Логотип «30 Years M3», нанесений на передні дверні пороги, нагадує про унікальну історію цієї культової моделі BMW. В обробці салону новинки використана двоколірна шкіра Merino в гамі Black / Fjord Blue. Опціонально інтер’єр може бути виконаний в контрастних кольорах Black / Silverstone, які ще більше підкреслюють ексклюзивність ювілейної версії.
1986 рік – 3 серія з розширеними колісними арками і вражаючою потужністю.
Навесні 1986 року на автодромі Муджелло відбулася прем’єра гранично яскравої спортивної версії BMW 3 серії. Заново розроблений 4-циліндровий 16-клапанний двигун об’ємом 2,3 л видавав 200 к.с. максимальної потужності. Така силова установка ідеально підходила для легкого двухдверного автомобіля вагою всього лише 1200 кг. Динамічні показники, яких новинці вдалося досягти в той час – розгін до 100 км / год за 6,7 секунд і максимальна швидкість в 235 км / ч – вражають і сьогодні.
У 1988 році на світ з’явилася ще більш екстремальна модифікація BMW M3 Evo. Завдяки збільшеній до 220 к.с. потужності купе було в змозі розганятися до 243 км/год. А в 1990 році була випущена обмеженим тиражем топова версія BMW M3 першого покоління – BMW M3 Sport Evolution.
1992 рік – від справжнього гоночного автомобіля до елегантного купе.
На відміну від своїх попередників, BMW M3 другого покоління, прем’єра якого відбулася в 1992 році, був сконструйований спеціально для експлуатації в звичайних умовах. Стримане і елегантне купе оснащувалося 6-циліндровим двигуном об’ємом 3 л, що розвиває потужність 286 к.с. і максимальний обертовий момент 320 Нм. BMW M3 Купе розганявся до 100 км/год рівно за 6 секунд, а його максимальна швидкість була обмежена електронікою на позначці 250 км/год.
У 1994 році модельний ряд BMW M3 поповнили два нових варіанти кузова – седан і кабріолет. У 1995 черговим етапом удосконалення моделі стало збільшення робочого об’єму рядного 6-циліндрового двигуна з 2990 до 3201 куб. см, а максимальна потужність при цьому виросла до 321 к.с. Влітку 1996 року BMW M3 став першим в світі масовим автомобілем, який оснащувався автоматизованої механічною трансмісією.
2000 рік – першокласний автомобіль, гідний захоплення.
Порівняно з минулими версіями BMW M3 третього покоління зовні став ще більш яскравим і спортивним. Завдяки алюмінієвому капоту з ефектним горбом, значно збільшеним колісним аркам і обтічній кришці багажника, ні у кого не залишалося сумнівів в швидкісному потенціалі цього купе. На автомобіль встановлювався новий рядний 6-циліндровий атмосферний двигун, який відрізнявся максимальними показниками в 343 к.с. і 365 Нм. Розгін з місця до 100 км/год займав 5,2 секунди, а прискорення з 80 до 120 км/год на 4-ій передачі вимагало всього 5,4 секунди.
2007 рік – четверте покоління з двигуном V8 і дахом з вуглепластика в стандартній комплектації.
Замість рядного 6-циліндрового мотора, що встановлювався на дві попередні моделі, під капотом BMW M3 четвертого покоління розмістили атмосферний двигун V8. Високоспритний чотирьохлітровий агрегат видавав 420 к.с. і важив всього лише 202 кг, тобто був на 15 кг легше попередніх версій.
Восени 2007 року відбувся запуск чотирьохдверної версії BMW M3, що досягала позначки в 100 км/год всього за 4,9 секунди, що лише на 0,1 секунди повільніше купе. Останньою в модельному ряду третього покоління з’явилася версія кабріолет, що побачила світ навесні 2008.
2014 рік – інноваційні технології в двигуні і послідовне полегшення конструкції.
Із запуском п’ятого покоління своєї культової моделі навесні 2014 року BMW M GmbH вперше представив одночасно дві версії – седан і купе. Седан отримав назву BMW M3, купе – BMW M4, а модифікація в кузові кабріолет під тією ж назвою стала доступна з осені 2014 року.
Заново розроблений рядний 6-циліндровий двигун з удосконаленою технологією M TwinPower Turbo видає максимальні 431 к.с. і обертовий момент в 550 Нм. При цьому споживання палива і кількість шкідливих викидів вдалося знизити на 25%. Седан BMW M3 і кабріолет BMW M4 розганяються до 100 км/год за 4,1 секунди. Кузов новинки був полегшений на 80 кг заради збереження вражаючих динамічних показників і чудової керованості.