В Ухані склали перший електричний кросовер Lotus Eletre
Будівництво заводу Lotus в Ухані завершилося 15 липня 2022 року. Через два тижні з конвеєра підприємства зійшов перший електричний кросовер Eletre. Новий завод британської марки розташований в індустріальному парку інтелектуальних підключених електромобілів Уханьської зони економічного розвитку.
Як повідомила пресслужба китайської Geely Group, інвестиції в підприємство становлять понад 1,2 млрд доларів. Його називають “провідною світовою виробничою базою Lotus для ультрасучасних інтелектуальних автомобілів”. Для їх випробувань поруч із заводом побудували трикілометрову багатофункціональну комплексну трасу з 16 поворотами. Вона має деякі елементи траси Формули-1. А також відповідає вимогам автономного водіння високого рівня. Зокрема, відвідувачі траси зможуть брати участь в перегонах у дрифті.
Lotus заснована в 1952 році Ентоні Коліном Брюсом Чепменом як Lotus Engineering Ltd. У власності Geely британський виробник спортивних і гоночних автомобілів з 70-річним досвідом опинився в 2017 році. Китайцям належить 51% компанії, включно з підрозділами Lotus Cars і Lotus Engineering.
Наприкінці серпня минулого року Lotus заснувала в Китаї нову компанію Wuhan Lotus Technology і отримала інвестиції від NIO Capital. За неофіційними даними, в останньому раунді фінансування британський виробник оцінювався в 2,3 млрд доларів.
Рік тому, під час відкриття штаб-квартири Lotus в Ухані було оголошено про плани з виробництва чотирьох повністю електричних розумних автомобілів протягом п’яти років. Перший з них — кросовер Lotus Eletre, раніше відомий під кодовою назвою TYPE 132. У Лондоні презентація моделі відбулася наприкінці березня. У Китаї електричну новинку показали 1 червня.
Eletre — перша повністю електрична модель від Lotus, і її запуск знаменує собою важливу віху в переході бренду на електрифікацію. Також кросовер став першою моделлю, побудованою на 880-вольтовій архітектурі Electric Premium Architecture (EPA).
Габаритами Lotus Eletre перевершив Porsche Taycan. При колісній базі 3019 мм він досягає 5103 мм в довжину, 2019 мм в ширину і 1630 мм у висоту. Для порівняння, габарити Taycan — 4974 х 1967 х 1412 мм.
Eletre оснащений двома синхронними двигунами з постійними магнітами сукупною потужністю 905 к.с. Час прискорення від 0 до 100 км/год — 2,95 секунди. Як заявили в Lotus, ємність батареї перевищить 100 кВт/год, а запас ходу становитиме 600 км за WLTP. За 5 хвилин батарея кросовера поповнюється на 120 км шляху. Якщо використовується нагнітач потужністю 420 кВт, від 10 до 80% ємності батарея поповнюється за 20 хвилин.
За деякими даними, кросовер Lotus Eletre отримає батарею Qilin Battery від CATL, презентація якої відбулася 23 червня. Як стверджується, CTP (cell to pack) 3.0 Qilin дасть змогу електромобілям проїжджати до 1000 км. Цілком ймовірно, ця цифра зазначена в китайському стандарті CLTC. За європейським стандартом WLTP це приблизно 630 км.
Після ринкового дебюту Eletre в 2023 році Lotus планує поповнити лінійку ще двома електрокросоверами і електричним суперкаром. У розробці останнього бере участь Alpine. Його презентація запланована на 2026 рік.