X

У Швейцарії розробили електрокар без батарей із запасом ходу 2000 км

Стоимость и сроки запуска модели в серию не озвучиваются

Швейцарський стартап nanoFlowcell, який займається дослідженнями та розробками в галузі акумуляторів з проточними елементами, представив свій новий проєкт — Quantino Twentyfive. Фактично, це нова версія компактного купеподібного хетчбека Quantino, що дебютував на Женевському автосалоні 2015 року. Але тепер це чотиримісний родстер із масивною дугою над салоном та знімними секціями даху.

Quantino Twentyfive укомплектований чотиримоторною силовою установкою (по одному на колесо). Потужність кожного електродвигуна — 59 кВт (80 к.с.). Живляться двигуни від системи, яка складається з двух баків із запатентованим стартапом рідким електролітом bi-ION: в одному з позитивно зарядженими іонами, в іншому з негативно зарядженими. Насоси проганяють рідини через спеціальний модуль з іонообмінною мембраною, яка й виробляє електричний струм.

У Quantino Twentyfive електроліт зберігається у двох баках по 125 літрів. Запас ходу заявлено на рівні 2000 км. Від 0 до 100 км/год родстер прискорюється за 3,0 секунди. Максимальна швидкість примусово обмежена електронікою на 250 км/год. Вартість Quantino Twentyfive та терміни початку виробництва не називаються.

Водночас стартап оголосив про відкриття філії у Нью-Йорку, де планують налагодити виробництво електромобілів та електроліту bi-ION. Склад «палива» не розголошується. Відомо лише, що він має досить високу щільність енергії — 600 Втч/кг. Як стверджується, bi-ION абсолютно нешкідливий для довкілля, а відпрацьованні рідини можна зливати у каналізацію. У будь-якому випадку, інфраструктури для заправки та зливу електроліту немає у жодній країні світу. Не виключено, що США стануть першими.

Компанія nanoFlowcell Holdings заснована у 1996 році інженером-винахідником Нунціо ла Веккія. Свій перший електромобіль із проточно-електролітним живленням — Quant — стартап показав на Женевському автосалоні 2014 року. Наступного року дебютував компактний купеподібний хетчбек Quantino. Серійне виробництво обох моделей планували запустити у 2016-му, але до цього так і не дійшло. Роком пізніше стартап продемонстрував нову ітерацію концепту Quant та опублікував декілька прес-релізів про успішні ходові випробування Quantino.

У 2021 році nanoFlowcell переїхав до Лондона й анонсував проєкт Quant City — місто, розроблене відомим архітектором Захою Хадід. У цьому місті й повинні були вироблятися електромобілі Quant та електроліт bi-ION для них. Там же будуть знаходитись науково-дослідний та навчальний центри nanoFlowcell. Щоправда, поки Quant City існує лише віртуально. Можливо, його збудують у США.

Читайте також:
Maybach випустив перший електромобіль на базі Mercedes