Ручная сборка электрического «вездехода» Munro Mk_1 начнется в 2023 году
Шотландський стартап Munro Vehicles, створений у 2019 році Расселом Петерсоном та Россом Андерсоном, представив серійну версію електричного позашляховика Munro Mk_1. Перший ходовий прототип п’ятидверного «всюдихода» був готовий восени минулого року. Наразі компанія показала третю і, як стверджується, фінальну версію моделі. У такому квадратному кузові, що нагадує армійські автомобілі, Munro Mk_1 піде у серію.
В основі «всюдихода» лежить потужна сталева рама з товщиною профілю 5 мм. Силова структура кузова також сталева, зовнішні панелі — алюмінієві. Кріплення кузова до рами можуть бути гумовими або алюмінієвими. Все залежить від того, комфорту чи підвищеній міцністі віддає перевагу клієнт. У цій якості розробники бачать шахтарів, фермерів та будівельників. З урахуванням особливостей роду занять потенційних власників у передніх крилах передбачені бокси для зберігання дрібних інструментів або робочих рукавичок. У закритому вантажному відсіку поміщається стандартний європіддон. Заявлена вантажопідйомність — 1000 кг. Максимальна маса причепа на буксирі — 3500 кг.
П’ятимісний салон оздоблений стійкими матеріалами, які можна мити зі шланга. На плоскій передній панелі встановлені два дисплеї: панель приладів та мультимедійка. Кнопки та перемикачі — великі та встановлені так, щоб ними можна було користуватися у рукавичках.
Munro Mk_1 укомплектований одним електродвигуном з осьовим магнітним потоком. Він удвічі легший за звичайний для електромобілів агрегат з радіальним потоком. Маса двигуна, що генерує 318 або 299 к.с. та 700 Нм при 8000 об/хв становить лише 40 кг. Він розташований не під капотом, а між передніми сидіннями під кожухом центрального тунелю. Коробки передач у позашляховика немає, тільки роздавальна. Блокування центрального диференціалу стандартне, міжколісних диференціалів — за доплату.
Літій-іонний тяговий акумулятор з катодом зі сплаву оксиду нікелю, марганцю, кобальту та літію розташований у трьох алюмінієвих боксах під днищем. Ємність батареї — 82 або 61 кВтгод на вибір. Запас ходу — 306 та 270 км відповідно. Бортовий зарядний пристрій підтримує заряджання змінним струмом потужністю 22 кВт та постійним потужністю 100 кВт.
Габарити моделі не озвучені. Відомий тільки розмір колісної бази (3302 мм) та деякі параметри прохідності: дорожній просвіт — 480 мм під днищем та 290 мм під картерами нерозрізних мостів, кут в’їзду — 84 градуси, кут з’їзду — 51 градус, глибина броду, що долається — 800 мм. Максимальна швидкість — 129 км/год. Час прискорення з місця до 100 км/год — 4,9 секунди.
Прийом замовлень на Munro Mk_1 вже оголошено. Цінник — 58 000 євро без податків. Заявлений термін служби електропозашляховика — 50 років.
Виробництво Munro Mk_1 почнеться у 2023 році. Автомобілі збиратимуть вручну на заводі стартапу у Глазго. Протягом першого року виготовлять 50 позашляховиків. Надалі виробництво збільшать до 2500 одиниць.
Основний ринок збуту — Велика Британія. Надалі позашляховик запропонують на європейському ринку та у США.