
У Болгарії побудували електричний гіперкар ушестеро потужніший за Lamborghini Sian
Болгарський стартап Alieno, що позиціонується в ролі розробника і виробника “інопланетних” гіперкарів, представив свою другу модель — Unum. Alieno Unum — двомісний роботизований електричний гіперкар, який приводиться в рух і керується за допомогою електрики та повітря. Його максимальна швидкість — понад 584 км/год.
За словами Ахмеда Мерчева, засновника, генерального директора Alieno і головного конструктора Unum, розроблені стартапом технології і ноу-хау дали змогу “приборкати цього звіра на дорозі”. Найсучасніша аеродинаміка сприяє прекрасній стійкості автомобіля на високих швидкостях. Своїм зовнішнім виглядом гіперкар багато в чому нагадує культові моделі Lamborghini. Зокрема, ідеалом глави компанії залишається “Lamborghini Aventador небесно-блакитного кольору”.
Для Alienо Unum характерні гладенькі, агресивні і водночас складні форми. За словами головного дизайнера проєкту Енчо Енчева, основним джерелом натхнення для цієї моделі послужив культовий фантастичний фільм “Чужі”. І, зокрема, голова королеви прибульців, створена самим Джеймсом Кемероном. Схожі риси можна помітити в передній частині автомобіля та капоті. Друге джерело натхнення — “бетмобілі”, що з’являлися в різних частинах франшизи.
Але найцікавіше, безумовно, ховається “під капотом”. Alieno Unum доступний із двома типами силових установок: повністю електричною THF (The Heavenly Founder) і електро-повітряною TRS (The Rocket Successor). У свою чергу електрична модифікація доступна в чотирьох версіях: RP5 потужністю 5221 к.с., RP4 потужністю 4351 к.с., RP3 потужністю 3481 к.с. і RP2 потужністю потужністю 2610 к.с. Де RP означає Raw Power (груба сила), а відповідне число після нього (5, 4, 3, 2) — орієнтовна потужність у тисячах кінських сил.
Alieno Unum THF доступний у трьох базових модифікаціях: STR (Street), TRC (Track) і RCE (Race). Основні динамічні характеристики у них однакові, відмінність тільки в омологаціях. У рух електро-повітряний гіперкар приводиться інноваційною електричною трансмісією ALIENO з прямим приводом, реалізованою з використанням від 3 (у версії RP2) до 6 (у версії RP5) електродвигунів на колесо. Загалом від 12 (у версії RP2) до 24 електродвигунів (у версії RP5). Максимальний крутильний момент на колесі становить 8880 Нм у версії RP5, 7400 Нм у версії RP4, 5920 Нм у версії RP3 і 4440 Нм у версії RP2.
Alieno Unum оснащений інноваційною батареєю ALIENO, що складається з графенових літій-полімерних елементів і суперконденсаторів. Акумулятор доступний у трьох варіантах: SBP (Street Battery Pack) ємністю 180 кВтг, TBP (Track Battery Pack) ємністю 120 кВтг і RBP (Race Battery Pack) ємністю 60 кВтг. Максимальна напруга батареї становить 800В.
Із зарядною станцією DC Combo (CCS) потужністю 350 кВт від 0 до 100% ємності батарея SBP заряджається 30 хвилин, батарея TBP — 20 хвилин і RBP — 10 хвилин. Також стартап пропонує “фірмовий” зарядний пристрій постійного струму. З його допомогою до повної ємності батарея заряджається за 4 хвилини, а від 0 до 80% ємності — за 3,2 хвилини.
На дорогах гіперкари болгарського стартапу з’являться не раніше 2027 року. Для їх виробництва компанія будує завод в Туховішті. Попередні замовлення вже приймаються. Залежно від версії терміни поставок становлять від 18 до 30 місяців. Цінник електричного Alieno Unum THF становить від 1,8 до 2,7 мільйонів євро, а Alieno Unum TRS — від 3,0 до 4,5 мільйонів євро.