Замена литий-ионным батареям дебютирует на прототипе электрокара уже в этом году
Однією з найважливіших деталей будь-якого електромобіля є батарея. Наразі широко використовують літій-іонні. Однак вони не дешеві у виробництві, що, звісно, позначається на вартості електрокарів. Та й запас ходу такі акумулятори забезпечують досить скромний. Тому компанії шукають їм альтернативу. У числі таких і Toyota.
Японський виробник бачить майбутнє в твердотільних батареях. Вони забезпечать автомобілям на електротязі запас ходу не менший за 500 км, а зарядка займатиме близько 10 хвилин. Розробка акумулятора ведеться з 2017 року. І незабаром компанія представить прототип електрокара з цією батареєю (можливо, серійна версія концепту Toyota BZ4x). Масове використання планується до 2025 року.
Окрім того, що твердотільна батарея зможе запропонувати збільшений запас ходу і менший час зарядки, вона безпечніша, оскільки не нагрівається під час підзарядки. Про це свідчать дослідження. Єдиний мінус таких акумуляторів – їх вартість. Вона в рази вища за літій-іонні. Однак Тойота не робить на цьому акцент. Можливо, компанія знайшла спосіб здешевити їх виробництво.
Поряд із японцями шукають альтернативи батареям, що вже існують й інші автовиробники. Наприклад, Volkswagen інвестував у стартап Quantum Space, А Ford і BMW – в Solid Power. Тож незабаром у кожної компанії будуть свої інноваційні батареї. Однак лідером за кількістю зареєстрованих патентів на нові батареї є саме Toyota, у якої навіть є спеціальне агентство NEDO. Його очолює лауреат Нобелівської премії Акіра Йосіно.