Сьогодні близько чверті глобальних викидів СО2 припадає на транспорт, тому провідні виробники комерційних автомобілів активно працюють над новими екологічно чистими машинами. Наприклад, компанія Scania вже освоїла виробництво електричних вантажівок і автобусів, які можуть проїхати без підзарядки до 250 км з подальшим збільшенням до 500 км.
А щодо акумуляторної вантажівки (BEV) повною масою 29 т для міських перевезень, то сьогодні на її заряджання потрібно лише 90 хвилин. Якщо говорити про гібридну модель (BHEV) з аналогічною повною масою, то ця машина може проїхати виключно на електротязі до 60 км.
У зв’язку з глобальним потеплінням Scania підписала зобов’язання повністю досягти нульового рівня СО2 до 2040 року. А тим часом компанія представила дорожню карту електрифікації до 2025 року.
Так, в 2022 році на ринок вийде 36-тонна вантажівка PHEV із запасом ходу на електротязі 60 км, час зарядки якого скоротиться до 30 хвилин. На 2023-й запланована поява більш важких акумуляторних машин BEV для регіональних перевезень. Вони будуть здатні працювати протягом чотирьох годин – при повній масі 40 т і трьох годин – при 60-тонному навантаженні. У 2024 році дебютують електричні магістральні тягачі, які зможуть заряджатися лише за 45 хвилин під час обов’язкових зупинок для відпочинку водіїв. Такі автомобілі зможуть працювати від 4 до 4,5 год., залежно від повної маси автопоїзда – 40 або 60 тонн.
І нарешті до 2025 року Scania поставила завдання електрифікувати машини для будівництва та лісовози, довівши частку продажу екологічно чистих автомобілів до 10% від загального обсягу реалізації. І все це з тим, щоб ще через п’ять років і зовсім довести цей показник до 50%.