X

Найкрутіший електромобіль — 1600 км на одній зарядці

Aptera Motors — амбициозный производитель, который вернулся из небытия и хочет сделать наш мир лучше с помощью своих разработок

Готові сперечатися на здобну булочку, що, навіть якщо вам не цікаві всі ці електромобілі, дізнайся ви про запас ходу одного з таких у 1600 км, ваша увага помітно пожвавилася б. Власне, знайомтеся — Aptera, яка мала піти у виробництво ще в 2009, повертається, щоб всіх нас здивувати.

Каліфорнійська компанія Aptera Motors була заснована в 2006 році, але вже в 2011-му припинила своє існування. Її творці знову об’єднали зусилля, щоб повернути до життя найефектніший електромобіль у світі. Як вони наголосили, десять років мовчання приховують у собі прогрес і неймовірні інновації. Хоча їхній електромобіль і у 2009 році (на фото нижче) був готовий подолати ті ж 1600 км…

Власне, окрім модифікованого кузова та нового інтер’єру змін у проекті майже не відбулося. З іншого боку, його автори говорять про те, що індустрія за час їх відсутності також нікуди не просунулася, а електромобілі так і не навчилися заїжджати по-справжньому далеко. З цієї точки зору ніша для Aptera, як і раніше, вільна. Чим дивуватиме?

Як ви помітили, виглядає все це незвично і чимось нагадує літальний апарат, хоча ним насправді не є. Це автомобіль. З трьома колесами. У кожному з них — електромотор, сумарна потужність силової установки складає близько 204 к.с. Ємність батарейного блоку — 60 квт. Не так вже й багато, але творці зуміли вичавити з цього цікаві цифри, що дало змогу домогтися високої енергоефективності, яка виражається у витраті близько 60 Вт.год/км. Для порівняння, лідер галузі — Tesla Model 3 — витрачає приблизно 150 Вт.год/км.

Читайте також:
Електромобіль Porsche Taycan розсекретили всередині

Яким чином вдалося домогтися такої енергоефективності? В першу чергу, за рахунок зниження ваги. Маса Aptera складає всього 800 кг Це стало можливим завдяки використанню пластиків і синтетичних смол в силовій структурі кузова замість сталі та алюмінію.

Це легше, швидше, дешевше і, за заявою авторів проекту, міцніше. Творці обіцяють, що композитна капсула кузова виявиться жорсткішою і безпечнішою, ніж у будь-якому автомобілі, який можна зустріти на дорозі сьогодні. Інша важлива риса – аеродинамічний кузов, який просто чудово взаємодіє з потоками повітря, зменшуючи опір і підвищуючи ефективність витрати електроенергії!

Звісно, все не так просто, адже компанії доведеться вдруге спробувати себе в ролі автовиробника — десять років тому автори Aptera були від цього дуже далекі. Тепер їм належить зібрати інвестиції на розвиток проекту. Перша сума — 2,5 млн дол, які необхідні для побудови трьох прототипів, щоб представити їх громадськості в 2020 році.

Менеджмент компанії намагається залучити краудфандингове і більш традиційне акціонерне фінансування, а також інвестиції від потенційних покупців, зацікавлених у розвитку такого проекту. Для початку 2-3 млн дол. — сума не така й велика, але навіть дрібносерійне виробництво потребуватиме куди серйозніших капіталовкладень. Інвестори, у свою чергу, зацікавлені в поверненні коштів з відсотками.

Ця історія здається трохи нереальною з машиною, що зовні нагадує  перші електромобілі, які залишилися в минулому і не мали успіху. Як відомо, покупці почали звертати увагу на EV, коли вони стали схожими на звичні автомобілі. Але чи буде можливим продати це? І скільки серійна Aptera коштуватиме?

Читайте також:
Електромобіль Audi e-tron проїхав 1700 км за 24 години

Безумовно, запас ходу в 1600 км — цілком собі козир. Але кому потрібні такі відстані, якщо з собою не можна взяти сім’ю і достатню кількість багажу для подорожі? Романтики можуть сказати, що цей автомобіль несе собою ідеї та перспективи для подальшого розвитку електромобільної промисловості. Але як можна застосувати все це в традиційному седані? Не забувайте, головні складові енергоефективності Aptera — мала вага і аеродинаміка. Все це неможливо в автомобілі з п’ятимісним салоном і містким багажником. До того ж, в цьому проекті використані традиційні літій-іонні батареї, які вже впритул наблизилися до межі свого технологічного потенціалу. Саме час зробити перші висновки, хоча ми ще поспостерігаємо за розвитком проекту.