Стартапу Zetta, разработавшему компактный электрокар, отказали в предоставлении льготного кредита
Нещодавно російський стартап Zetta представив доступний міський електрокар за $7500 (550 000 руб), який планували запустити у виробництво до кінця 2020 року. Перспективи були райдужними, якби не одне “але” — брак грошей на виробництво.
Zetta попросила кредит у Державного фонду розвитку промисловості. Сума становила 99,9 мільйона рублів на п’ять років під 1 відсоток. Однак стартапу відмовили, аргументувавши це тим, що зазначеної суми все одно недостатньо для індустріалізації розробки.
Відмова в позиці не просто ставить під загрозу реалізацію проекту, а й відкладає випуск автомобіля. Варто зазначити, що зазначена сума кредиту була «додатковою». Проект вже отримав деякі грошові вливання, зокрема 570 млн рублів. Із них 191 млн рублів – субсидія від Мінпромторгу РФ і 49,5 млн – пільговий кредит від Фонду розвитку мономіст. За підрахунками Zetta, для запуску серійного виробництва не вистачає 100 млн. Саме в цій сумі виробнику відмовили.
Випуск електрокара з цінником в 550 тис. руб планували налагодити наприкінці 2020-го або на початку 2021 року. За словами керівника проекту Дениса Щуровського, шанс на появу автомобіля все ще є. Не виключено, що Zetta знайде спосіб профінансувати запуск виробництва самостійно. Крім того, підтримати проект може уряд Самарської області.
Zetta — це двомісний електрокар. Його конструкція являє собою зварену зі сталевих труб раму з навішаними склопластиковими кузовними панелями. Габаритна довжина бюджетного електрокара — 3030 мм, ширина — 1760 мм, висота — 1600 мм.
Електрокар укомплектований одним мотором, що обертає передню вісь, і літій-іонною батареєю, що забезпечує запас ходу в 180 км. Фактично це квадрицикл з автомобільними органами керування.