Представлено новий Porsche Panamera. Спортивний автомобіль в класі «люкс»
В цьому авто інженери Porsche творчо переробили концепцію Gran Turismo, і Panamera другого покоління перетворилася на знакове авто преміум-класу.
Porsche послідовно вдосконалює концепцію Panamera: новий чотирьохдверний автомобіль пройшов процес перепроектування та редизайну аж до найменших дрібниць. Компанія Porsche внесла зміни в конструкцію двигунів і трансмісії, довела до досконалості ходову частину, а також модернізувала дисплей та органи керування відповідно до вимог майбутнього. Новий Panamera стирає межі між світами амбітних спорткарів та комфортабельних автомобілів для тривалих подорожей завдяки таким особливостям, як рульове керування заднім мостом, система активної компенсації крену і трикамерна пневматична підвіска.
Стилістика 911 зі значно динамічнішим силуетом
Унікальна візуальна концепція цього Porsche втілена в новому експресивному дизайні. В новій моделі, безумовно, легко впізнати Panamera. В той же час, це — справжній спортивний автомобіль, з подовженими динамічними пропорціями, розвиненими “плечима”, атлетичними бічними деталями кузова і неймовірно динамічною лінією даху, задня частина якого на 20 мм нижче передньої. Типовий для Porsche силует викликає асоціації зі стилістикою знакової моделі Porsche 911.
Удосконалений кокпіт: широка функціональність та інтуїтивне управління
Дизайнери по-новому інтерпретували звичний інтер’єр Porsche Panamera. Чорні поверхні панелей та інтерактивні дисплеї нагадують лаконічний, інтуїтивно зрозумілий інтерфейс смартфонів та планшетів, адаптований для управління автомобілем. Класичних кнопок і приладів суттєво поменшало. Їх замінили сенсорні панелі і дисплеї з можливістю індивідуального налаштування, які займають центральне місце в кокпіті Porsche Advanced Cockpit. Це створює безліч зручностей водієві та пасажирам переднього і задніх сидінь. Незважаючи на те, що систем зв’язку, розваг і допомоги водієві побільшало, керування ними стало простішим та інтуїтивно зрозумілішим. Porsche Advanced Cockpit перетворює аналоговий світ на цифровий, залишаючи при цьому місце для яскравих емоцій. Зокрема, тахометр, розташований по центру панелі приладів, — данина легендарній моделі Porsche 356A 1955 року.
Нові двигуни V6 і V8 з двома турбінами: висока потужність і насичений звук
Автомобілі Porsche завжди вражали не тільки своєю потужністю, але й оптимальними робочими характеристиками. Щоб вивести цю комбінацію на новий рівень, інженери Porsche перепроектували всі двигуни для Panamera другого покоління. Двигуни додали в потужності та паливній економічності, а викиди шкідливих речовин зменшилися. В момент прем’єри Panamera Turbo, Panamera 4S та Panamera 4S Diesel дебютували й три нові двигуни з безпосереднім впо-рскуванням палива і двома турбінами, у тому числі вперше представлений дизельний агрегат. Всі нові авто можуть комплектуватися системою постійного повного приводу і новою 8-ступінчатою трансмісією з подвійним зчепленням (PDK). Модель Panamera Turbo оснащується бензиновим двигуном V8 потужністю 550 к.с., Panamera 4S — бензиновим двигуном V6 потужністю 440 к.с. В моделі Panamera 4S Diesel встановлений дизельний агрегат V8 потужністю 422 к.с. та з вражаючим максимальним крутним моментом у 850 Нм.
Розкішний седан, здатний проявити себе на гоночній трасі
Залишаючись в рамках загальної концепції Panamera, ходова частина нової моделі пропонує комфорт в далеких подорожах, властивий седану класу люкс, та динамічні характеристики спортивного автомобіля. Це досягнуто завдяки класичній базовій конструкції та інноваційним системам, які встановлюються за замовленням. Серед них — адаптивна трикамерна пневматична підвіска з системою управління Porsche Active Suspension Management (PASM), вдосконалена система регулювання ходової частини Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), системи розподілу крутного моменту Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) і активної стабілізації крену, а також нове електромеханічне рульове керування. Інтегрована система 4D Chassis Control аналізує і синхронізує всі інші системи ходової частини в реальному часі й оптимізує ходові характеристики. Крім того, Porsche привнесла в сегмент Gran Turismo ке-рованість спортивного автомобіля завдяки рульовому керуванню заднім мостом — адаптованій версії з моделей 918 Spyder та 911 Turbo. Поліпшено також ефективність гальмівної системи.
Нове покоління систем допомоги водієві
Модель Panamera комплектується безліччю систем допомоги водієві як в базовій комплектації, так і за замовленням. Всі вони роблять автомобіль набагато безпечнішим та комфортнішим. Одна з найважливіших систем — новий асистент нічного бачення, який за допомогою теплової камери виявляє пішоходів і великих тварин та вмикає кольоровий індикатор попередження. Якщо встановити опціональні матричні 84-точкові світлодіодні фари, то вони будуть підсвічувати пішоходів за межами поля зору водія. Підсвічування вмикається, якщо пішохід потрапив в розрахований комп’ютером коридор руху автомобіля. Це допомагає водієві відреагувати на небезпеку ще швидше.
Асистент нічного бачення — лише одна з систем допомоги водієві, які дозволяють уникнути критичних ситуацій. Зокрема, система адаптивного круїз-контролю Porsche InnoDrive здатна заглянути ще далі вздовж маршруту. Спираючись на навігаційні дані та сигнали радара й відеосенсорів, вона розраховує та активує оптимальне прискорення і гальмування, обирає передачі та ділянки руху накатом на наступні три кілометри. При цьому електронний автопілот автоматично враховує повороти, ухил і швидкісні обмеження.
Детальніше про нові двигуни: більше потужності та менше витрат палива
Нові двигуни V6 і V8 з турбонаддувом спроектовані в рамках єдиної концепції, яка на професійній мові інженерів називається «гарячими частинами всередину». Це означає, що турбокомпресори нових двигунів Panamera розміщені всередині V-подібного простору між рядами циліндрів. Таке центральне розташування турбокомпресорів дає безліч переваг. Двигуни вийшли більш компактними, тому їх можна встановлювати в точці більш низького центру ваги, а це позитивно позначається на центрівці автомобіля. Завдяки меншій відстані між турбокомпресорами і камерами згоряння збільшується прийомистість.
Ще більш чутливим до натискання педалі акселератора двигун стає при використанні перемикача режимів і кнопки прискорення SPORT Responce, які встановлюються за замовленням. Перемикач режимів, вперше представлений в моделі Porsche 918 Spyder, — це інтуїтивно зрозуміле у використанні селекторне кільце на кермі, яке використовується для вибору одного з чотирьох режимів водіння (звичайний, спорт, спорт плюс та індивідуальний). У центрі селекторного кільця розташована кнопка Sport Response, у разі натискання на яку Panamera переходить до режиму максимальної потужності.
Модель Turbo оснащується найпотужнішим бензиновим двигуном в новому модельному ряду Panamera. Її 4,0-літровий силовий агрегат V8 має потужність 550 к.с. при 5750 об./хв. та максимальний крутний момент 770 Нм (в діапазоні від 1960 до 4500 об./хв.). Цей двигун на 30 к.с. потужніший, ніж у попередньої моделі, а його максимальний крутний момент збільшено на 70 Нм. Восьмициліндровий агрегат розганяє Panamera Turbo від нуля до 100 км/год. за 3,8 с; з пакетом Sport Chrono розгін скорочується до 3,6 с. Максимальна швидкість цієї моделі Porsche — 306 км/год. Що не дивно, адже питома потужність Panamera досягає 3,6 кг/к.с. І при таких неймовірних динамічних характеристиках споживання палива в мішаному циклі — лише 9,4–9,3 л на 100 км, що на 1,1 л менше, ніж у попередньої моделі (заміри проводилися за методикою New European Driving Cycle, NEDC). Викиди CO2 складають 214–212 г/км.
Для подачі стисненого повітря в камери згоряння двигуна V8 використовуються турбокомпресори, які працюють за схемою “твін-скрол”. Два потоки відпрацьованих газів обертають турбіну і створюють максимальний крутний момент за дуже низьких обертів двигуна. Крім того, Panamera Turbo — перший автомобіль Porsche з новою системою адаптивного керування циліндрами. При частковому навантаженні на двигун система тимчасово вимикає чотири циліндри з восьми, перетворюючи двигун на 4-циліндровий. Економія палива при цьому може досягати 30% в залежності від потреби в потужності в 4-циліндровому режимі.
2,9-літровий двигун V6 з двома турбінами в моделі Panamera 4S має максимальну потужність 440 к.с., що на 20 к.с. більше, ніж у попередньої моделі. Цей показник досягається вже при 5650 об./хв. У діапазоні 1750–5500 об./хв. новий шестициліндровий двигун розвиває крутний момент 550 Нм (на 30 Нм більше, ніж у попередньої моделі). Panamera 4S розганяється до 100 км/год. лише за 4,4 с (4,2 с з пакетом Sport Chrono). Максимальна швидкість цього автомобіля також наближається до трьох сотень — 289 км/год. У мішаному циклі за замірами NEDC витрата палива становить 8,2–8,1 л на 100 км, викиди CO2 — 186–184 г/км. У порівнянні з Panamera 4S попереднього покоління економія палива досягає 1 л на 100 км або на одинадцять відсотків.
Так само як і у восьмициліндровому двигуні Panamera Turbo, паливні форсунки шестициліндрового бензинового мотору Panamera 4S впорскують паливо безпосередньо у камеру згоряння. Така схема розміщення гарантує оптимальне згорання палива, максимальну паливну економічність та відмінну прийомистість. Двигуни моделей 4S і Turbo також відрізняються насиченим спортивним звуком.
Нова Panamera дебютує з восьмициліндровим дизельним двигуном — вперше в поєднанні з постійним повним приводом. Це — найпотужніший дизельний двигун, встановлений в серійному автомобілі Porsche. Він розвиває потужність 422 к.с. (при 3500 об./хв.) і величезний крутний момент 850 Нм, який залишається незмінним в діапазоні від 1000 до 3250 об./хв. Наразі Porsche Panamera 4S Diesel, який розвиває швидкість 285 км/год. — найшвидший у світі серійний автомобіль з дизельним двигуном. Авто розганяється від нуля до 100 км/год. лише за 4,5 с (4,3 с з пакетом Sport Chrono). У мішаному циклі споживання палива становить 6,8–6,7 л/100 км, викиди CO2 — 178–176 г/км.
Ця дизельна модель також комплектується двома турбінами з центральною схемою розташування. При цьому її двигун, оснащений системою Common rail (максимальний тиск упорскування 2500 бар), має послідовний турбонаддув. Завдяки цьому силовий агрегат може працювати з однією або двома турбінами. На низьких або середніх обертах двигуна потік відпрацьованих газів проходить тільки через один з двох турбокомпресорів, що підвищує прийомистість. Другий турбокомпресор вмикається тільки після того, як двигун досягає 2700 об./хв. Обидва турбокомпресори мають змінну геометрію турбіни (VTG), як у моделі 911 Turbo.
Новий дизайн: ще динамічніші пропорції
Екстер’єр Panamera другого покоління став ще більш виразним. Пропорції стали динамічнішими: довжина 5049 мм (+34 мм), ширина 1937 мм (+6 мм), висота 1423 мм (+5 мм). Незважаючи на незначне збільшення висоти, цей чотирьохдверний автомобіль виглядає набагато нижчим і довшим, ніж попередня модель. Такий ефект досягнуто завдяки зменшенню висоти даху над пасажирським відділенням на 20 мм без шкоди для зручності пасажирів. Оновлений дизайн пов-ністю змінює імідж автомобіля.
Колісну базу збільшено на 30 мм, до 2950 мм, тому авто виглядає довшим. Передні колеса зміщені вперед, а передній звис зменшився. Відстань між передньою стійкою і передньою віссю стала ще більшою, що додало автомобілю розкішності. Задній звис збільшився, завдяки чому автомобіль став виглядати більш потужним.
Panamera став всього на 6 мм ширше, але здається, що автомобіль додав в ширині кілька сантиметрів. Цей ефект досягається завдяки А-подібному повітрозабірнику, який виступає з обох боків і надає передній частині автомобіля абсолютно новий вигляд. Ширину автомобіля підкреслює й ретельно спроектована поперечна лінія решітки радіатора. Стріловидний капот двигуна підсилює цей візуальний ефект. Опуклість капота чітко окреслена, її лінії тепер досягають бампера. Передня частина автомобіля стала нижчою завдяки новій більш компактній конструкції двигунів. Зліва і справа від опуклості капот плавно переходить в скати передніх крил: це традиційна для Porsche особливість дизайну. Світлодіодні фари просто-таки випромінюють упевненість. Вони оснащуються чотириточковими денними ходовими вогнями, доступними в трьох версіях.
Нові компоненти кузова, зокрема капот, багажник, дах і крила, повністю виготовлені з алюмінію, а більш динамічна лінія даху акцентує спортивний силует автомобіля. Нахил даху в задній частині — харизматична особливість Porsche, характерна для всіх спортивних купе бренду. Дві чітко окреслені закраїни бічної лінії даху роблять автомобіль візуально нижчим. Дизайн бічних вікон теж змінений: їхня поверхня здається безперервною аж до задньої частини кузова, що робить Panamera стилістично близькою до Porsche 911. Відбите світло на опуклостях і западинах дверей і крил створюють ефект “рельєфних м’язів”. Невід’ємні елементи дизайну — випускні щілини повітрозабірників за передніми колесами. Виступаючі краї колісних арок теж підкреслюють міць автомобіля. У колісних арках достатньо місця для коліс з 19-дюймовими (моделі (4S/4S Diesel), 20-дюймовими (Turbo) та 21-дюймовими колісними дисками з легкого сплаву (останні встановлюються за замовленням).
Те, що Panamera — чотирьохдверне купе, а не звичайний седан, стає ще зрозумілішим, якщо дивитися на автомобіль з задньої проекції. Архітектурний ансамбль з даху, стійок і вікон спирається на широку і потужну плечову секцію. Це — легко впізнавана Panamera, в якій безпомилково вгадується спортивне авто. Найпомітніші елементи задньої частини кузова — це, безумовно, рельєфні світлодіодні задні ліхтарі з інтегрованими чотириточковими стоп-сигналами. Задні ліхтарі з’єднані вузькою світлодіодною смугою. Завдяки всім цим елементам Panamera легко впізнати навіть вночі.
До багажника, оснащеного в базовій комплектації електроприводом відкривання, органічно інтегровано висувний задній спойлер, пофарбований в колір кузова. Спойлер у Panamera Turbo розділяється, що додатково збільшує його площу. В отворах заднього бампера зліва і справа розміщені здвоєні вихлопні труби з нержавіючої сталі. Моделі Panamera 4S та 4S Diesel можна відрізнити за круглими, а Panamera Turbo — за трапецієподібними накладками на вихлопних трубах.
Філософія Porsche — по-своєму інтерпретувати майбутнє
Новий Panamera має повністю оновлений дизайн інтер’єру. Велика кількість класичних кнопок в салоні замінена на сенсорні поверхні, а дисплеї з високою роздільною здатністю інтегровані до інтер’єру. Використання цифрових приладів в інтер’єрі, яке почалося з моделі 918 Spyder, в Panamera вийшло на новий рівень у вигляді нового кокпіта Porsche Advanced Cockpit. З низького сидіння, типового для спортивних автомобілів, водій може бачити не тільки захоплюючу лінію передніх крил і опуклості капота, а й два 7-дюймових дисплея, розташованих з ідеальною ергономічністю — на лінії зору. Між дисплеями розміщено аналоговий тахометр.
Більшу частину консолі рукоятки перемикання передач між водійським і пасажирським сидіннями займає 12,3-дюймовий сенсорний екран інформаційно-розважальної системи Porsche Communication Management (PCM). Водій і пасажир на передньому сидінні можуть налаштовувати цей дисплей індивідуально. Зрозуміло, він інтегрований з системою PCM, особливості якої — функції онлайн-навігації в поєднанні з системою Porsche Connect, інтеграція смартфона за допомогою технології Apple CarPlay і нова система голосового керування. Зона PCM з дисплеєм високої роздільної здатності класу “хай-енд” гармонійно поєднується з чорною панеллю центральної консолі, на якій розташований важіль PDK. Нова панель з сенсорними перемикачами на центральній консолі допомагає інтуїтивно керувати різними функціями. Навіть жалюзі центрального повітропроводу можна регулювати за допомогою сенсорних слайдерів. Пасажири на задньому сидінні можуть змінювати налаштування системи чотиризонного клімат-контролю (встановлюється за замовленням) та інформаційно-розважальною системою.
Крім того, Porsche Panamera має кращу в своєму класі систему регулювання ємності багажника завдяки роздільний спинці заднього сидіння з співвідношенням 40:20:40 (обсяг для багажу складатиме від 495 до 1304 л). Нові опції, такі як панорамний зсувний дах, масажні сидіння, фонове освітлення та аудіосистема об’ємного звучання Burmester зроблять комфорт Panamera ще більш всеохоплюючим.
Нові моделі Porsche Panamera можна замовити вже зараз, а в автосалонах офіційних дилерів вони з’являться після 5 листопада 2016 року.