
MINI John Cooper Works Rally - новий чемпіон MINI Motorsport.
MINI John Cooper Works Rally: вперед у майбутнє.
Ім’я «John Cooper» стало загальним ще у 1960-і роки, коли конструктор Джон Купер створив потужний, спортивний MINI Cooper S, перетворивши британську малолітражку у спортивну легенду. Автомобіль успішно виступав на багатьох міжнародних і національних ралі, згодом зробивши бренд MINI синонімом ралі-спорту.
Завдяки приголомшливим характеристикам вже сучасного MINI ALL4 Racing та професіоналізму команди X-raid автомобілі MINI з честю відстояли своє славне минуле, прийшовши першими у ралі «Дакар» 4 роки поспіль: у 2012, 2013, 2014 і 2015. У 2016 році команда MINI зберегла за собою статус переможця серед повнопривідних автомобілів. Участь MINI у Кубку світу FIA по крос-ралі була не менш вражаючою: команда бренду зайняла верхній щабель п’єдесталу на 4 роки – з 2012 по 2015.
Революційний MINI John Cooper Works Rally покликаний не тільки повторити вже досягнуті брендом гоночні успіхи, а й поставити нові рекорди. Спортивна динаміка MINI Countryman, на базі якої сконструйований новий MINI John Cooper Works Rally зробила з нього професіонала з ралі-кросу.
MINI John Cooper Works Rally: коли більше означає краще.
Новий MINI John Cooper Works Rally – плід багатого ралійного досвіду MINI ALL4 Racing. Автомобіль, створений на базі нового MINI Countryman, був адаптований відповідно до необхідних вимог безпеки та діючих правил Міжнародної автомобільної федерації (FIA). При створенні нового MINI John Cooper Works Rally дизайнери та інженери вдосконалили багато ключових показників попередніх ралійних автомобілів. Серед них:
- Аеродинаміка
- Управління температурним режимом
- Розподіл маси
- Більш низький центр тяжіння
- Модифікована конструкція рами шасі
- Нова програма управління двигуном
Для того, щоб MINI John Cooper Works Rally зміг надати гарантовано підвищену продуктивність при більш низькій витраті палива, треба було провести складні проектувальні роботи і численні тести. За рахунок удосконалень в області стабільності, тяги і маневреності покращилася і керованість автомобіля. Зміни рами шасі і деталей двигуна стали надзвичайно корисними модифікаціями для ралі-автомобіля: тепер він може проїхати по будь-яким видам місцевості та у будь-яких погодних умовах – під час дощу або снігу, по пустельним посушливим районам, по м’якому піску або глибокому мокрому бруду, по горах висотою у 3000 метрів над рівнем моря або по долинам річок.
Зовнішній вигляд.
Екстер’єр MINI John Cooper Works Rally багато у чому повторює зовнішність MINI Countryman, що наділяє ралійний болід типовою для MINI маневреністю, абсолютно необхідною для гонок. Саме цій рисі було приділено особливу увагу інженерів X-raid. Довгі години, проведені в аеродинамічній трубі BMW Group з фахівцями з автоспорту, привели до зменшення лобового опору завдяки аеродинамічній деталізації.
Оскільки габарити MINI John Cooper Works Rally залишилися такими ж, як у попередній ралійній моделі, а продуктивність двигуна і загальна вага автомобіля, як і раніше, визначаються регламентом FIA, поліпшена аеродинаміка MINI John Cooper Works Rally має важливе значення та потребує від автомобіля особливої стабільності руху на максимальних швидкостях по рівних і відкритих ділянках. Зниження витрати палива і вдосконалена підсистема охолодження пов’язані з поліпшеною аеродинамікою. Кабіна MINI John Cooper Works Rally виконана з композиту вуглецевого волокна і кевлара. Поєднання цих матеріалів не тільки знижує вагу конструкції і спрощує розбір автомобіля на деталі, але і є міцним і довговічним рішенням для додаткового захисту екіпажу з двох чоловік.
Відсік для запасних шин і коліс вміщує усі три запасні шини (раніше – тільки два запасних колеса), комбінації коліс і два гідравлічних домкрата, використовуваних зсередини кабіни. За рахунок переміщення третього колеса із нижнього завантажувального простору була підвищена стабільність і динаміка руху.
Новий MINI John Cooper Works Rally отримав ще більше варіантів забарвлення у кращих традиціях John Cooper Works. Стилістичні рішення для моделі тепер включають ексклюзивний для «зарядженої» версії MINI насичено-зелений Rebel Green John Cooper Works, унікальний відтінок Chili Red для фарбування даху, а також нові спортивні смуги. Інші незвичайні забарвлення корпусу від X-Raid – Chili Red, White Silver і White Light. Зовнішній дизайн ралійної новинки був розроблений у тісній співпраці з командою MINI Design, що відобразилось у перенесенні багатьох характерних рис нового MINI Countryman. Так, наприклад, Countryman легко впізнати у таких деталях, як бампер, решітка радіатора, капот, бічна і хвостова геометрія, фари, рейлінги і бічні ілюмінатори. Новий стиль гоночних литих дисків також підкреслює спортивний характер автомобіля і натхненний набором колісних аксесуарів John Cooper Works.
Незважаючи на те, що оригінальний дизайн нового MINI Countryman передався MINI John Cooper Works Rally практично у кожній лінії, дизайнери привнесли у вигляд ралійного MINI і щось нове: крила кузова стали набагато ширше, що дозволило інтегрувати повітровідвідний отвір перед дверима. Адаптувавши пакет John Cooper Works ALL4 Exterior Optic Pack, фахівці зуміли знизити виразний капот для кращої видимості водіїв за рахунок зміни положення бризковиків і стартового бустера. Крім того, бічні кришки нижньої частини автомобіля, що приховують запасні колеса – так звані “Rocker panels” – формують новий дизайн значка MINI John Cooper Works Rally.
Повітрозабірники вбудовані у геометрію даху і обрамлені виразними надставниками. Задня частина зберігає типову каскадність MINI – своєрідну інтерпретацію пакета поновлення ALL4.
Для забезпечення безпеки екіпажу та відповідно до правил FIA рама шасі MINI John Cooper Works Rally замінена на спеціальну трубку, виконану з трубчастої сталі по аерокосмічним стандартам. У той час, як ходова частина тримає захисну конструкцію кузова і служить каркасом для компонентів трансмісії, передній підрамник, в свою чергу, підтримує двигун. Партнер MINI Motorsport X-рейд зробив цей підрамник знімним. Таким чином, при необхідності на заміну двигуна піде всього трохи більше години.
Підвіска була надана фахівцями Reiger Racing Suspension. Кожна вісь на чотирьох повністю регульованих підвісках (по дві на кожне колесо) забезпечує допустимий хід колеса до 250мм. Шестипоршневі супорти діють на 320мм вентильовані сталеві диски. Для того, щоб забезпечити послідовну ефективність гальмування у гоночних умовах протягом декількох годин поспіль при високих температурах, задні гальмівні супорти забезпечені повітряно-рідинною системою охолодження.
Двигун і коробка передач.
Шестициліндровий дизельний двигун BMW Group TwinPower Turbo забезпечує автомобілю зразкові характеристики з точки зору реакції і потужності, а також показників обертового моменту і надійності. Розроблений спеціально для ралійних змагань, двигун із сухим картером об’ємом у 2993 куб.см розвиває 340 к.с. / 3250 об / хв. Обертовий момент становить бл. 800 Нм / 1850 об / хв, діаметр рестриктора – 38 мм.
Вибір технології BMW Group Twin Power Turbo з усього різноманіття двигунів концерну – очевидний для John Cooper Works Rally. Цей потужний і перевірений не в одному ралі двигун вже приніс MINI багато гучних перемог. Забезпечуючи пікову продуктивність при низьких оборотах, цей двигун широко відомий своєю надійністю та ідеально підходить для всіх типів місцевості, від гір і кам’янистих стежок до широких відкритих ралійних просторів. Його піддатливість також є великою перевагою у піщаних пустелях, так само як і низька витрата палива, яка у свою чергу досягається завдяки новій програмі керування роботою двигуна.
Ралі «Дакар-2017» пройде на болівійських гірських ділянках на висоті приблизно у 3000 метрів над рівнем моря. Знижений вміст кисню на таких висотах різко впливає не тільки на стан екіпажу, а й на роботу і продуктивність двигуна. Нова програма управління роботою двигуна допоможе MINI John Cooper Works Rally зберегти максимальну керованість і потужність незалежно від умов.
Новий MINI John Cooper Works Rally зберіг легендарну гоночну трансмісію ALL4, яка в останні роки вивела MINI Motorsport на найвищі позиції у ралійних змаганнях класу 4х4. Силовий привід оснащений зчепленням AP Racing у поєднанні з шестиступінчастою секвентальною коробкою передач SADEV. Маслоохолоджувальні передні і задні міжколісні диференціали Xtrac, що блокуються, разом з центральним міжосьовим диференціалом SADEV наділяють автомобіль максимальною потужністю незалежно від ралійних умов. А від одного звуку грізного гарчання вихлопу Akrapovic нового MINI John Cooper Works Rally серце будь-якого шанувальника ралійних змагань почне прискорено битися.
Інтер’єр.
Інтер’єр салону також оновився. Область приладової панелі, виконаної з вуглецевого волокна, складається з трьох секцій: водійської, центральної та спеціальної зони штурмана, де зосереджена практично вся необхідна у ралі інформація. Перед водієм розташовується дисплей, що відображає обрану передачу, та світлодіодний індикатор, який показує кількість обертів у хвилину і коефіцієнт передачі. Показники швидкості, тиску масла і температури рідини, а також електронні функції відображаються на центральній панелі управління, щоб обом членам екіпажу було зручно за ними стежити. Всі навігаційні системи розташовані на приладовій панелі штурмана.
MINI John Cooper Works Rally: перегони тривають.
Безперервні випробування і дослідно-конструкторські роботи мають першочергове значення для гоночного успіху. Новий MINI John Cooper Works Rally у даний час проходить остаточне тестування напередодні ралі «Дакар» 2017 року – головного світового ралійного змагання на витривалість по пересіченій місцевості – і буде в центрі уваги X-raid та інженерів MINI протягом усього свого існування.
Говорячи про новий MINI John Cooper Works Rally, старший віце-президент MINI Себастьян Макензен зазначає: «Співпраця MINI та X-raid вже стала легендарною. Спільними зусиллями ми сформували сьогоднішню багату спортивну спадщину відомого британського бренду, який завоював чотири перемоги поспіль у «Дакарі» і у чемпіонаті світу з ралі-кросу з 2012 по 2015 рік. Ми хочемо і далі займати чемпіонські позиції, демонструючи істинно гоночний характер John Cooper Works. Випуск нового MINI John Cooper Works Rally – це, безумовно, заявка MINI на майбутні спортивні досягнення».
У свою чергу Свен Квандт – голова команди X-raid, без якої гоночний успіх MINI був би неможливий, коментує вихід автомобіля так: «Новітній MINI John Cooper Works Rally – приголомшливий автомобіль, і це абсолютно очевидно. Він повністю відрізняється від попередньої створеної нами моделі. Тут ми досягли вражаючих аеродинамічних показників і, крім іншого, значно підвищили продуктивність автомобіля».
MINI John Cooper Works Rally: технічні характеристики.
- Двигун: шести-циліндровий дизельний з технологією BMW TwinPower Turbo Group
- Ном. Потужність / частота обертання: 340 к.с. / 3250 об / хв
- Обертовий момент (приблизно) 800 Нм / 1850 об / хв
- Об’єм двигуна: 2993 куб.см
- Діаметр рестриктора: 38 мм
- Максимальна швидкість (приблизно): 184 км / год
- Трансмісія: шестиступінчаста секвентальна
- Гальма: 4 шестипоршневі супорта, повітряне охолодження спереду, повітряно-рідинне охолодження ззаду. Диски: 320 мм в діаметрі х 32 мм в ширину.
- Довжина / Ширина / Висота: 4350/1999/2000 мм
- Колісна база: 2900 мм
- Ширина колії: 1 736 мм
- Маса: 1952,5 кг
- Обсяг Бака (приблизно): 385 л
- Шасі: з трубчастої сталі з композитним кузовом
- Шини: BF Goodrich 245 / 80R 16